Telegram support Whatsapp support
درباره استیل بیشتر بدانیم

درباره استیل بیشتر بدانیم

در این مطلب از جواهری بینا در درباره استیل بیشتر بدانیم با ما همراه باشید .

استیل چیست ؟

استیل(فولاد زنگ نزن) آلیاژی از فولاد است كه از 10.5 درصد یا بیشتر كروم و بیش از 50 درصد آهن تشكیل شده باشد. كروم موجود در استیل باعث به وجود آمدن یك سطح سخت و یكپارچه در برابر زنگ زدگی می شود.

درباره استیل بیشتر بدانیم

درباره استیل بیشتر بدانیم :

قابلیت ضد زنگ بودن با اضافه كردن درصد بیشتر كروم و همچنین آلیاژهای دیگر نظیر نیکل بهبود می یابد.

مقاومت بیشتر در برابر زنگ زدگی معمولا با اضافه کردن 13% کروم بدست می آید و برای استفاده در شرایط محیطی سخت از 26 % کروم استفاده می گردد.

کروم موجود در استیل در اثر تماس با هوا لایه ای غیر فعال از اکسید کروم Cr2 O3 تشکیل می دهد.این لایه بسیار نازکتر از آن است که با چشم دیده شود، به همین خاطر سطح استیل براق و درخشان باقی می ماند. این لایه در مقابل رطوبت و هوا نفوذ ناپذیر است و فلز زیرین را کاملا محافظت می کند، ضمنا در هنگام خراشیده شدن به سرعت بازسازی می شود.

درباره استیل بیشتر بدانیم

ویژگی های استیل :

مقاومت در برابر زنگ زدگی ، لکه ، و خوردگی ، شرایط نگهداری ساده ، قیمت ارزان و درخشش و جلای مناسب ، استیل را به فلزی ایده آل در صنایع مختلف تبدیل کرده است.

درباره استیل بیشتر بدانیم

کاربرد استیل در ساخت جواهرات :

از استیل، تیتانیوم و مس در ساخت بدلیجات استفاده می شود که از این بین استیل نسبت به تیتانیوم جنس مناسب تری دارد و از دوام خوبی برخوردار است و فلزی است که سیاه نمی شود.

آلیاژ استیل تنوع بسیار زیادی در حدود 150 درجه مختلف دارد که 15 تای آن کاربرد بیشتری در صنایع مختلف دارد.

استیل همچنین در جواهر سازی و ساعت سازی کاربرد زیادی دارد که استیل L316 معمول ترین درجه استیل برای این کار است.این نوع از استیل اکسیده نمی شود و تغییر رنگ پیدا نمی کند.البته همه سازندگان از این نوع استیل استفاده نمی کنند، برای مثال رولکس از نوع L904 در ساخت ساعتهای خود استفاده می کند.

استینلس استیل های سری 300 که دارای نیکل هستند جذب آهنربا نمی شوند در صورتی که سری 400 که دارای نیکل نبوده و فقط کروم دارند جذب آهنربا می شوند

منبع : thebalance

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (8 امتیاز, میانگین: 3٫50 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + چهار =

محصولات مرتبط در فروشگاه