Telegram support Whatsapp support

استفاده .از ملخ برای یافتن مواد منفجره +عکس

استفاده .از ملخ برای یافتن مواد منفجره +عکس

دانشمندان .در حال تحقیق در مورد یک فناوری جدید هستند که .با استفاده از آن می‌توان از حس بویایی ملخ‌ها برای .شناسایی مواد منفجره استفاده کرد.

به نقل از .ایسنا، به باور این دانشمندان خالکوبی‌های روی بدن ملخ .که حرارت تولید می‌کنند آنها را قادر خواهند ساخت تا .آن را در مناطق خطرناک و یا دور افتاده از .از راه دور کنترل کنند.

 ۶۴۹۰۸۴_۲۲۸

در .این پژوهش، سیگنال‌های عصبی مغز ملخ توسط یک تراشه .پردازشگر کم قدرت که اطلاعات را رمزگشایی خواهد کرد پردازش .شده و به صورت بی‌سیم هشدارهایی را به مقامات ارسال .خواهد کرد.

 

این تراشه دارای یک ال..‌ای.‌دی ساده است که در صورت وجود .بمب و یا مواد شیمیایی به رنگ قرمز و در .صورت عدم وجود آن به رنگ سبز در می‌آید..

 

پروفسور رامان، استادیار مهندسی پزشکی در دانشکده .مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه واشنگتن، چندین سال است .که به مطالعه نحوه استفاده ملخ‌ها از حس بویایی‌شان می‌پردازد..

 

به گفته پروفسور دامان، حس بویایی .در حشرات جز حس‌های اولیه و بسیار مهم بوده اما .در انسانها بیشتر جنبه زیبایی شناختی دارد.

 

.اما ملخ‌ها یک نکته مشابه با انسان‌ها دارند آنهم این .است که می‌توانند یک بوی خاص را حتی زمانی که .با بوی‌های دیگر آمیخته شده تشخیص دهند.

 

.به گفته پروفسور رامان این حشرات دارای یک بینی رباتیک .هستند که می‌تواند آموزش ببیند و مواد شیمیایی را به .دقت شناسایی کند.

 

وی افزود: شناسایی .یک بوی جدید که در اطراف یک ملخ پخش می‌شود .تنها چند صد میلی ثانیه زمان برده و آنها مواد .شیمیایی را با یک روش فوق سریع شناسایی می‌کنند..

 

سریکانت سیگاماننی استاد علوم مواد که متخصص مواد .نانو نیز هست، یک “تاتو” پلاسمونیک از .ابریشم زیست سازگار را ایجاد کرده و آن را به .بال ملخ متصل کرده است. این تاتو گرمای خفیفی .را تولید کرده و امکان هدایت و کنترل از راه .دور ملخ‌ها را فراهم می‌کند.

 

این خالکوبی .همچنین قادر به جمع آوری نمونه از ترکیبات آلی فرار .در مجاورت این حشرات برای روش‌های آزمایشی دیگر خواهد بود..

 

پروفسور رامان اظهار کرد که آزمایش این .نمونه اولیه در طول یک سال انجام خواهد شد و .اگر نتیجه این آزمایش موفقیت آمیز باشد، در کمتر .از دو سال آینده در دسترس خواهد بود.

.

وی همچنین معتقد است که این فناوری جدید می‌تواند .به تشخیص‌های پزشکی در انسانها که در حال حاضر توسط .بو مشخص می‌شوند کمک کند.

 

دفتر تحقیقات .نیروی دریایی آمریکا در حال حاضر به وی برای ادامه .تحقیقاتش ۷۵۰ هزار دلار کمک مالی اعطا کرده است.

برای مشاهده کانال سنگ شناسی اینجا را کلیک کنید.

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =

محصولات مرتبط در فروشگاه