Telegram support Whatsapp support
اسپینل چیست؟

اسپینل چیست؟

اسپینل چیست؟

اسپینل انتخاب خوبی برای این عنوان است : “‘گوهری با تاریخچه ای بسیار مورد ستایش قرار گرفته”.  برخی از معادن باستانی که برای دربار سلطنتی از روم تا چین گوهر تامین می نمودند اسپینل تولید می کردند. ولی این گوهر معمولاً با سنگ های شناخته شده تری مثل یاقوت سرخ و یاقوت کبود اشتباه گرفته می شود.

برخی از درخشان ترین یاقوت های سرخ عموماً اسپینل هستند. یکی از آنها یاقوت سرخ شاهزاده سیاه است. سنگ اسپینل پولیش خورده فست نشده که وزنی حدود ۱۷۰ قیراط دارد. در سوابق  تاریخی به سال ۱۳۰۰ برمی گردد و سنگ اصلی روی تاج سلطنتی دربار بریتانیا است.

تکنولوژی مدرن نتوانسته در زمینه ی اشتباه گرفته شدن اسپینل با دیگر گوهرها کاری بکند. این بیشتر به دلیل استفاده گسترده از اسپینل مصنوعی به عنوان یک جایگزین برای بسیاری از سنگ های دیگر است. اکثر مشتریان حتی نوع طبیعی این گوهر را نمی شناسند.

در دسترس بودن محدود اسپینل دلیل این ضعف در شناخت عمومی است. نوع با کیفیت این گوهر، شفاف و فست خورده است، ولی پیدا کردن سایز بزرگتر از ۵ قیراط آن سخت می باشد.

اسپینل چیست؟

طیف رنگی اسپینل شامل رنگ های بنفش، آبی، نارنجی، قرمز، صورتی و یاسی است. اسپینل آبی اغلب مایل به خاکستری و کمرنگ بوده ولی نوع باکیفیت آن پررنگ است.

بعضی از اسپینل ها تغییر رنگ دارند. بدین معنا که معمولاً از آبی مایل به خاکستری در نور روز یا نور فلئورسنت به رنگ بنفش در نور لامپ های رشته ای متغیر است.

 

اسپینل چیست؟

علاوه بر رنگ های جذاب این سنگ، اسپینل  سنگ سخت و ضربه پذیری است که برای استفاده در انواع جواهرات مناسب است. این گوهر برای مشتریانی که به گوهرهای زیبا و غیرمعمول علاقه دارند همواره محبوب می باشد.

منابع این گوهر کامبوج، میانمار(برمه)، سریلانکا، تانزانیا و تایلند است. سختی این گوهر در مقیاس موس ۸ بوده و دارای خاصیت ضربه پذیری خوبی است.

لازم به ذکر است که این گوهر در برابر گرمای شدید ممکن است دچار رنگ پریدگی شود اما در مقابل نور ثابت است.

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 2٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 4 =

محصولات مرتبط در فروشگاه