Telegram support Whatsapp support
اصطلاحات جواهرات

اصطلاحات جواهرات

اصطلاحات جواهرات

javaherat

اصطلاحات بسیاری برای جواهرات با سنگ های قیمتی استفاده می شود .

برای مثال :
Couture Jewelry ،Fashion Jewelry، Custom Jewelry، Fine Jewelry، Luxury Jewelry وHigh Jewelry .
ولی هر کدام از این اصطلاحات به چه معنی است ؟
کلمه Costume Jewelry اشاره به بدلیجات و شبه گوهرها دارد، اما حالا این اصطلاح برای کلمه مد Fashion هم استفاده می شود .
این جواهرات ممکن است با مواد با کیفیت و با دست ساخته شود یا می تواند با مواد ارزان قیمت ساخته شوند . کلمه Couture هم به Fashion اشاره می کند . این جواهرات ارزشمند هستند وقتی که توسط یک طراح معروف طراحی شده باشند .
کلمه دیگری که استفاده می شود Fine Jewelry است و به جواهراتی اتلاق می شود که از فلز های قیمتی و سنگ های قیمتی در ساخت آن استفاده شده است . اما نه سنگ هایی که به صورت معمول استفاده می شوند همچون الماس، یاقوت کبود، یاقوت قرمز و زمرد . در حقیقت لزوما از سنگ های ارزشمند نیستند . در واقع Imperial Jade ،Imperial Topaz ،تانزانایت، آکوامارین، مروارید و چند نمونه سنگ دیگر هم می تواند جایگزین نمونه های معروف سنگ های قیمتی شوند .
در جواهرات Fine Jewelry ، فلزات کمی مات شده و به جای فلزات گرانبها از فلزات جایگزین دیگری استفاده می شود، زیرا Fine jewelry در حال تحول به سوی مدل های متفاوتی است .

اصطلاحات جواهرات

 

برخی از نمونه های Fine Jewelry را می توان یک اثر هنری در نظر گرفت . این بدین معنی است که هر قطعه آن با دقت و زحمت فراوان با دست ساخته می شوند .
در فرهنگ لغات وقتی از کلمه Fine استفاده می شود یعنی چیزی که از مواد با کیفیت عالی باشد یا مهارت آن عالی باشد و یا شکل ظاهری عالی داشته باشد . می تواند با دقت و ظرافت ساخته شده باشد، اصلاح پذیر و زیبا باشد یا کیفیت برتری داشته باشد .
Luxury Jewelry یا لوکس هم کلمه دیگری است که در کنار جواهرات استفاده می شود، همانند Fine تفسیر دیگری از آن وجود دارد . وقتی چیزی لوکس است، که واقعا لازم نیست، در واقع همه جواهرات می توانند لوکس باشند . از نظر دیگر جواهرات لوکس در واقع مجلل، بخشنده، خارق العاده و در ساخت آنها زیاده روی شده است !
در حقیقت و در کنار تمام این اصطلاحات، زیبایی را چشم بیننده تعیین می کند . شاید تنها راهی که به درستی جواهرات را تعریف می کند، اتیکت قیمت آن نباشد و توجه به سنگ های آن و کیفیت رنگ، پاکی، وزن و برش آنها و کمیابی آنها حائز اهمیت باشد . همچنین نوع فلز استفاده شده، میزان و سطح پاکی آن و در آخر طرز چیدن این مواد در کنار هم، دقت و توجه به جزئیات هم مهم هستند .

اصطلاحات جواهرات

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

محصولات مرتبط در فروشگاه