Telegram support Whatsapp support
افسانه ها و اعتقادات قومی درباره گوهرها

افسانه ها و اعتقادات قومی درباره گوهرها (۱)

سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی تاریخچه طولانی با انسان دارند . کاسه های سنگی، بت، طلسم و جواهرات در غارهایی که از ۵ هزار سال پیش مسکن اولیه انسان ها بودند، یافت می شود . بابلی ها، یونانیان، رومیان و مصریان باستان سنگ ها را گرامی می داشتند و از آنها در ساخت همه چیز از طلسم تا موارد دارویی، لوازم آرایشی و حتی ملزومات تدفین، استفاده می کردند . گفته می شود که امپراطور نرون، نبرد گلادیاتورها را از داخل یک سنگ زمرد بزرگ نگاه می کرد .

همراه با استفاده از این سنگ ها افسانه چگونگی پیدایش اولیه سنگ ها، همچنین افسانه هایی درباره قابلیت ها و خواص متعدد سنگ ها، شکل گرفت که بعضی از آنها کاملا دور از ذهن، عجیب و غریب بودند . به عنوان مثال، در رومانی بر این باور بودند که همراه داشتن تکه ای از سنگ کریستوپریز به شخص قدرت فهم زبان خزندگان را می دهد .

در ادامه به تعدادی از افسانه ها و داستان های جالب از سراسر جهان درباره سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی می پردازیم :

آمتیست

آمتیست

در افسانه های یونانی، روزی دیونیسوس، خدای جشن و سرور، خوشحالی و طرب، از انسان ها به خشم آمد و تصمیم گرفت که ۲ ببر درنده در مسیر راه یکی از آنها قرار داده تا او را ببلعد؛ بنابراین بدین وسیله از انسان انتقام بگیرد . او ناگهان سر راهش با دختری جوان به نام آمتیستا که در حال رفتن به معبد خدایان برای بیعت بود، روبرو گشت . خدای خشمگین و برافروخته، آمتیستا را متوقف و ۲ ببر گرسنه خود را به سوی او رها کرد . آمتیستا فریاد زد و از دیانا درخواست کمک کرد . وقتی دیانا دید که چه اتفاقی در جریان است، آمتیستا را به مجسمه ای از کوارتز کم نور تبدیل کرد و بدین وسیله از او در برابر ببرها محافظت کرد . وقتی دیونیسوس از بی رحمی عمل خود آگاهی یافت، نادم و پشیمان شده و اشک های خود را به روی مجسمه روان ساخت . اشک ها مجسمه را به رنگ بنفش درآوردند و اینگونه بود که سنگ آمتیست ایجاد شد .

مالاکیت

مالاکیت

مالاکیت یکی از سنگ هایی است که به عنوان طلسم استفاده می شد . این سنگ، صاحبش را از جادو، ارواح شیطانی و حمله جانوران زهر آلود محافظت می کرد .

منبع : آرگو

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید .

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =

محصولات مرتبط در فروشگاه