Telegram support Whatsapp support
الماس دیاویک

الماس دیاویک

معدن الماس دیاویک دوستدار محیط زیست

دو مسئله مهمی که در دنیای جواهرات و سنگ های قیمتی حائز اهمیت بوده، در درجه اول زیبایی گوهر و اینکه خریدار مطمئن باشد، گوهر مورد نظر از معدنی به دست نیامده که به محیط زیستش آسیب رسانده باشد و یا اصطلاحا گوهر کثیفی نباشد .

اولین معدن الماس در کشور کانادا در سال ۱۹۹۰ کشف و مورد بهره برداری رسیده است .
با اکتشاف این معادن، کانادا استخراج سنگ های قیمتی در دنیا گسترش داده و به مشتریان خود تضمین داد که کلیه سنگ ها دارای منشاء مطمئن و تضمین شده هستند .

تمامی معادن این کشور تحت قوانین استخراج معدن کانادا فعالیت می کنند . به صورتی که کلیه سنگهای استخراج شده، توسط لیزر شماره گذاری شده تا به خریداران اطمینان داده شود .

معدن الماس دیاویک در شمالی ترین نقطه کانادا در سال ۲۰۰۳ مورد بهره برداری قرار گرفته و تا امروز حدود ۸ میلیون قیراط الماس تولید کرده است .

در دسامبر سال میلادی گذشته الماسی با وزن ۱۸۷٫۷ قیراط از این معدن استخراج شد که Diavik Foxfire­ نام گرفت .

این گوهر تاکنون یکی از بزرگترین الماس های کشف شده در کانادا بوده که در حال حاضر پولیش داده شده و آماده استفاده در جواهرات می باشد .

برای رسیدن به معدن دیاویک می بایست حدود ۶۰۰ کیلومتر مصافت را در یخ طی شود . همین امر سبب شده تا این معدن تنها توسط شرکت هایی با سرمایه گذاری مشترک، عملیاتی شود . همچنین راه این معدن در فصل زمستان تنها یک ماه قابل استفاده بوده و معمولا با فرا رسیدن فصل گرما راه دستیابی به آن مجدد تعمیر و بازگشایی می شود .

یکی از دلایلی که به الماس های این معدن دوستدار طبیعت می گویند که معدن دیاویک با استفاده از توربین های بادی کار کرده و حدود ۶۵ درصد از انرژی مورد نیاز خود را از این راه تامین می کند .

این معدن در وسط یک دریاچه قرار گرفته است . در سال ۲۰۰۰ بر اساس قراردادی بین دیاویک و بومیان این منطقه، معدن متعهد شده تا به حفاظت از دریاچه و آبزیان آن پرداخته و محیط زیست را حفظ کند . باگذشت ده سال و با خالی شدن این مکان از الماس، معدن دیاویک متعهد خواهد بود هیچ آثاری از استخراج الماس در این مکان بر جای نگذارد .

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 5٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 13 =

محصولات مرتبط در فروشگاه