Telegram support Whatsapp support
الماس کوه مالوتی

الماس کوه مالوتی

کوه های Maluti یکی از چشم نوازترین منظره های آفریقای جنوبی هستند. این کوه ها اغلب منبع الماس های درجه ۲ و بلورهای بزرگ الماس می باشند.

۸ سال پیش، یک کارگر از درون زمین بلوری عظیم در معدن Letseng در منطقه Lesotho یافت.

الماس عظیمی در حدود ۶۰۳ قیراط که پانزدهمین الماس بزرگ یافته شده در سراسر جهان می باشد.

آکادمی سنگ های قیمتی لندن آن را Lesotho نامید. تا قبل از آن چنین موردی در آن سرزمین یافت نشده بود.

البته گفتنی است که سه الماس ۴۵۰ قیراطی هم در آن منطقه یافت شده که یک منبع ملی ارزشمند برای منطقه آفریقای جنوبی محسوب می گردد.

معدن لتسنگ منحصر به فرد بوده و بالاترین میانگین تولید الماس را دارد (۲۰۴۳ دلار در هر قیراط که در مقایسه با میانگین جهانی ۱۰۶ دلار در هر قیراط است).

این معدن اغلب بزرگ ترین منبع الماس های درجه ۲ است.

چنین سنگ هایی در حدود ۲% الماس های موجود در جهان می باشند و در Letseng در حدود ۴/۱ سرزمین را در بر می گیرند.

این معدن در حدود ارتفاع ۳۱۰۰ متری (حدود ۱۰۰۰۰فوت) از سطح دریا در کوه های منطقه قرار دارد. در حال حاضر، ۱۵۰۰ کارگر در آن معدن مشغول به کار بوده و ۶۰% تبادلات ارزی خارجی آفریقای جنوبی را در بر می گیرد.

الماس کوه مالوتی

تصویر بالا یک نمونه الماس از Lesotho می باشد.

علاوه بر معدن، کیمبرلیتی که در سال ۱۹۷۵ در جنوب آفریقا توسط زمین شناس Peter Nixon در کوه های Maluti کشف شد، نیز دارای الماس های فراوانی هست. این الماس در حدود ۱۸۰۰قیراط بود. برای چندین سال دولت به معدنکاران اجازه کار در منطقه را داد. اما در سال ۱۹۶۸، معدن بزرگ RTZ به جستجوی منطقه پرداخت. شرکت برای گسترش برداشت الماس برای مدت ۴ سال تلاش کرد اما درجه ای کمتر از ۲ قیراط رو در هر ۱۰۰ تن تعیین کرده که برای سوددهی معدن کم بود.

بعد از این که RTZ حذف شد، دولت از De Beers  دعوت به بررسی کرد. نتیجه دیدار او به عملکرد محدودی انجامید. معدنکاری مناطق غنی به کیمبرلیت مربوط بود که تقریبا برای یک دهه در سال ۱۹۸۲ بسته شده و صنعت جهانی الماس رو به بحران عمیقی دچار کرده بود. برای مدت ۲۰ سال شرکت های مختلف تلاش کردند ولی هیچ کدام سودی به دست نیاوردند. تا اینکه در سال ۱۹۹۸ فوران آتشفشانی، مناطق زیادی را در آن نزدیکی به تخریب کشانید و چندین شهر را خراب کرد.

بعد از ان در مناطق محدودی شرکت الماس Letseng در جنوب آفریقا برای چند سال به فعالیت مشغول شد و بعد از ۵ سال در مقیاس کوچک به سوددهی رسید که کمتر از ۴۰ هزار قیراط در هر سال بود.

در سال ۲۰۰۴، Maharasoa کار با بانک مرکزی Lesotho را آغاز کرد که دولت ۷۰% در آن مشارکت داشت. تنوره های کیمبرلیتی هرگز به طور کامل کشف نگردیده و استخراج کامل انجام نشد.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

محصولات مرتبط در فروشگاه