Telegram support Whatsapp support
انگشتر پاپ دوره رنسانس

انگشتر پاپ دوره رنسانس

حلقه هایی از این دست که متعلق به قرن ۱۵ تا ۱۶ میلادی هستند، اغلب به نمادهایی از پاپ و نمادهای کلیسا مزین شده اند . نام این گونه انگشترها به نوعی غلط انداز است و بعید به نظر می رسد پاپ ها انگشترهایی این چنین را به دست می کردند، چرا که این انگشترها از فلزها و موادی کم ارزش ساخته شده و با سلیقه و مذاق پاپ هایی که به استفاده از سنگ های قیمتی تمایل داشتند، جور نمی آید .

از طرفی نام این انگشترهاست و از طرفی دیگر انگشترهای متفاوت پاپ ها، دست محققان را برای نتیجه گیری بسته و معلوم نیست دقیقا کاربرد این انگشترها چه بوده و یا چه کسانی از آن ها استفاده می کردند . از سوی دیگر اندازه بزرگ انگشتر پاپ پیش رو و انگشترهای مشابه آن، به وجه رازگون این ماجرا می افزاید چرا که با این اندازه امکان نداشته بتوان در زمانی طولانی انگشتر را به دست کرد . گمان می رود این انگشترها برای تصدیق و تائید هویت افراد کاربرد داشته است . به طور مثال افرادی که نامه ها و کاغذهای سیاسی را حمل می کردند از انگشتر پاپ برای احراز هویت و مأموریت خود استفاده می کردند .

انگشتر پاپ دوره رنسانس

در انگشت پاپ پیش رو، نمادهایی از اسقف گابریل کندولمریو، تاج اسقف و تاج پاپ دیده می شود و بنابراین فردی که این انگشتر را در دست داشت، در واقع تائیدیه این سه فرد را داشته و نامه هایی از سوی این افراد را جا به جا می کرد . این انگشتر پاپ از برنز ساخته شده و پوششی از طلا دارد، ارتفاعی ۴ سانتی متری داشته و قدمت آن به دوره رنسانس بر می گردد . امروزه انگشتر پاپ در موزه هنر والترز در شهر بالتیمور آمریکا نگهداری می شود .

دوره تاریخی : رنسانس
زمان ساخت : سال ۱۴۰۸-۱۴۳۱ میلادی
جنس : برنز با روکش طلا، سنگ قرمز
ابعاد : ارتفاع : ۴ سانتی متر، عرض : ۲٫۶ سانتی متر
هنرمند : فردی ونیزی
محل ساخت : ایتالیا، روم
محل نگهداری : موزه هنر والترز، شهر بالتیمور، ایالات متحده آمریکا

منبع : کارناوال

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید .

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 4٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =

محصولات مرتبط در فروشگاه