Telegram support Whatsapp support
پژو 2008

بتمن در رالی داکار!

اگر بتمن را برای مسابقات رالی داکار ثبت نام کنند بدون شک او خودروی پژو ۲۰۰۸DKR را برای خود انتخاب می کند. خودرویی بینظیر برای مسابقات رالی که با قابلیت آفرود و پیشرانه قدرتمند احتمال پیروزی اش دو چندان می شود.

پژو 2008

شرکت پژو مدل مسابقه‌ای دیفرانسیل عقب ۲۰۰۸DKR را برای رالی داکار ۲۰۱۶ ارتقا داده که در آن بهینه‌سازی‌ها بر روی طراحی بدنه، آئرودینامیک، سیستم تعلیق و موتور متمرکز بوده‌اند. پژو ۲۰۰۸ DKR در حال حاضر با افزایش اندازه در طول و عرض همراه شده است. به طوری که اندازه خودرو ۲۰۰ میلی‌متر کشیده‌تر، ۲۰۰ میلی‌متر عریض‌تر و کم‌ارتفاع‌تر است و نسبت به مدل قبلی، مجهز به پیشرانه قدرتمندتری شده است. در همین حال، تغییر در ابعاد، موجب یک چهره تهاجمی‌تر برای این خودرو شده است.

پژو 2008

این شرکت فرانسوی در این مدل، میزان پیش‌آمدگی‌های جلو و عقب را به منظور بهبود قابلیت‌های آفرود کاهش داده است؛ چرا که پیش‌آمدگی کوتاهتر باعث می‌شود که خودرو راحت‌تر بتواند از موانعی مانند تپه‌های ماسه‌ای، بستر رودخانه‌ها و سنگ‌های بزرگ عبور کند. همچنین پژو ۲۰۰۸DKR از یک آئرودینامیک بهینه‌تر بهره‌مند شده است. کاپوت و هواکش سقفی در این مدل، مورد تجدیدنظر کلی قرار گرفته‌اند تا به این وسیله تعادل بیشتری بین نیروی داون‌فورس در جلو و عقب ایجاد کنند. همچنین یک مجرای هوای جدید برای اطمینان از جریان بهتر هوا درنظر گرفته شده است.

پژو 2008

پژو در این خودرو با استفاده از فیبرکربن سعی در کم وزن تر کردن خودرو کرده و تا حدودی نیز موفق شده است. در زیر این پوسته فیبرکربنی تغییرات قابل‌توجهی را شاهد هستیم، این شرکت برای این مدل سیستم تعلیق جدیدی را منظور کرده و سعی کرده عملکرد بهتری در مسیرهای سخت و صعب‌العبور داشته باشد. ضمن اینکه توزیع وزن به شکل بهینه‌تری انجام گرفته و ۲۰۰۸DKR برای اولین بار، صاحب چرخ‌های منیزیومی یکپارچه شده که در پوششی از تایرهای سبک‌وزن میشلن پوشیده شده‌اند. این چرخ‌های جدید که جایگزین چرخ‌های آلومینیومی دو تکه در مدل سال قبل شده‌اند، صرفه‌جویی قابل‌توجهی را در وزن کلی خودرو به دنبال دارند.

پژو 2008

پیشرانه پژو برای داکار ۲۰۱۶ نیز همراه با قدرت بیشتر، ارتقا یافته است. موتور ۳ لیتری دو توربوشارژر ۶ سیلندر دیزل، در حال حاضر می تواند قدرتی معادل ۳۵۰ اسب‌بخار و گشتاور حداکثر ۸۰۰ نیوتن‌متر را پدید بیاورد. این به این معنی است که در این نسل افزایش ۱۰ اسب‌بخاری لحاظ شده است. مطابق گفته پژو، نرمی و پایداری موتور در شتاب‌گیرها افزایش یافته که به خصوص در پیست‌های پر پیچ و خم، می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

پژو 2008

استفان پیترهنسل (Stephane Peterhansel)، راننده‌ای که اولین پیروزی ۲۰۰۸DKR را در رالی جاده ابریشم چین کسب کرد، درباره این مدل می‌گوید:

با وجود طول و عرض بیشتر در این خودرو، می‌توانید واقعاً تفاوت را احساس کنید، با کاهش مرکز گرانش، تعادل بیشتری دارید و بنابراین، سرعت در پیچ‌ها افزایش می‌یابد. همین‌طور، تفاوت را در موتور نیز می‌توانید احساس کنید؛ این موضوع، نه‌تنها در قدرت بیشتر، بلکه در «در دسترس‌بودن» قدرت در دور موتورهای پایین نیز می‌تواند حس شود.

منبع: ماشین باز

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =

محصولات مرتبط در فروشگاه