Telegram support Whatsapp support
الماس زرد

بزرگترین الماس زرد جهان

معرفی بزرگترین الماس زرد جهان:

الماس Cora Sun-Drop Diamond یکی از گرانبها ترین الماس شناخته شده است.

الماس زرد

این الماس زرد که دارای ۱۱۰٫۳ قیراط (۲۲٫۱ گرم ) وزن است در سال ۲۰۱۱ رکورد گرانبهاترین الماس زرد جهان را از آن خود کرد و به قیمت ۱۲٫۴ میلیون دلار به فروش رفت.

تاریخچه الماس Cora Sun-Drop Diamond

این الماس در سال ۲۰۱۰ در آفریقای جنوبی کشف شد و آزمایشات نشان داد قدمتی بین ۱ تا ۳ میلیارد سال دارد. پس از آن تا تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۱۱ در موزه تاریخ طبیعی لندن در کنار دیگر سنگ های قیمتی از جمله الماس Hope قرار گرفت و در نوامبر ۲۰۱۱ در شهر ژنو سوئیس برای قیمتی بیش از ۱۰٫۹ میلیون به حراج گذاشته شد. این جواهر که توسط شرکت بین المللی Cora کشف و تراش داده شده بود به صورت تلفنی به وسیله فردی که نمی خواست نامش فاش شود به قیمت ۱۲٫۴ میلیون دلار خریداری شد.

برش الماس Cora Sun-Drop Diamond

الماس Sun Drop به شکل Pear Brilliant تراش داده شده است. Suzette Gomes مدیر اجرایی شرکت Cora درباره انتخاب این نوع تراش می گوید: ” تراش برای نشان دادن زیبایی واقعی جواهر حیاتی است. اگر گوهر کمرنگ باشد باید برای نگاه داشتن رنگ به شکل مربعی تراش داده شود ولی اگر گوهر پررنگ باشد شما می توانید از برش گلابی مانند (Pear Brilliant) استفاده کنید.” جالب است بدانید که تراش این الماس بی نظیر حدود ۶ ماه زمان برده است.

رنگ الماس Cora Sun-Drop Diamond

براساس درجه بندی الماس زرد GIA، الماس Sun-Drop در دسته Fancy Vivid Yellow Diamond قرار می گیرد. رنگ زرد از لحاظ کمیابی بعد از قرمز، سبز، آبی و صورتی قرار دارد و کلمه Fancy تنها به الماس هایی اطلاق می شود که دارای کیفیت بسیار خوبی باشد (از هر هزار الماس تنها یک الماس دارای این کیفیت است) این الماس نه تنها زرد است بلکه زردی آن از نوع Vivid بوده که خود نادرترین رنگ بین الماس های زرد می باشد. به همین دلیل این الماس با چنین کیفیت بالا و رنگ، بسیار نادر و بسیار گرانبها است.

الماس زرد

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

محصولات مرتبط در فروشگاه