Telegram support Whatsapp support

بهبود سازی سنگ های قیمتی – اشباع

بهبود سازی سنگ های قیمتی – اشباع

سطح متخلخل .سنگ های قیمتی با مواد پلیمری، وکس یا پلاستیک .پر می شوند تا به سنگ قیمتی دوام بیشتر و .ظاهری زیبا تر بدهد. به این روش بهبود سازی .اشباع می گویند.

تفاوت این روش با روش .پر کردن این است که روش پرکردن بر روی سنگ .های شفاف صورت می گرفت ولی روش اشباع را در .روی سنگ های قیمتی که شفاف نیستند یا به اصطلاح .اُپک می باشند، کاربرد دارد. این روش برای .سنگ های قیمتی از جمله فیروزه، لاجورد، جید.، نفریت، آمازونیت، رودوکراسیت و سرپنتین استفاده می .شود.

 

empregnation1

منافذ موجود بر روی این فیروزه که در .شکل سمت چپ می بینید توسط مواد پلیمری و یا .وکس، اشباع می شود. این عمل سبب می .شود که رنگ این فیروزه پررنگ تر و دوامش نیز .بیشتر شود (شکل سمت راست).

 

عوامل دوام

بیشتر سنگ هایی که با روش اشباع، .بهبود سازی می شوند، غالبا به علت استفاده از .پلاستیک و وکس ذوب شده در آنها از پوسته نازنکی .برخوردارند. بنابراین به گرما حساس هستند. اشباع سازی .توسط پلاستیک در سنگ های قیمتی مانند فیروزه سبب دوام .آنها می شود البته تا زمانیکه این سنگ ها در .معرض گرما یا مواد شیمیایی قرار نگیرند.

۱۲۲۴۷۰_۸۴۳

.روش شناسایی

در بیشتر مواقع، جواهر شناس با .تجربه قادر به تشخیص سنگ هایی که با این روش .بهبود سازی شده اند، هستند.

۶f39317b4fe4ff5f05f702027edccfb6_-_nephrite

روش .نگهداری

سنگ هایی که توسط وکس یا پلاستیک، .اشباع می شوند نباید در معرض گرما قرار بگیرند، .مخصوصا زمانیکه با چراغ قوه جواهر ساز مواجه می شوند.، متأسفانه آسیب خواهند دید.

منبع: آرگو

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

محصولات مرتبط در فروشگاه