Telegram support Whatsapp support

بهتر است آن چیز هایی را که دور می ریزید،بخورید!

 بهتر است آن چیز هایی را که دور می ریزید،بخورید!

بخشی از مواد خوراکی که اغلب مردم آن ها را دور می ریزند و استفاده نمی کنند، اندوخته هایی غنی از مواد مغذی هستند که می توانند در تندرستی نقش بسیار مهمی ایفا کنند. برخی از این مواد خوراکی عبارتند از :

1: پوست پرتقال

میزان فیبر موجود در پوست پرتقال بیش از چهار برابر خود پرتقال است. همچنین در پوست پرتقال مقادیر بسیاری تانگرینو نوبی لوتین، دو نوع از فلاونوئیدهای مهم وجود دارد که خاصیت ضد سرطانی، مهار کننده یدیابت و ضد التهابی دارند. مطالعه و آزمایش بر روی حیوانات آزمایشگاهی، دانشمندان را به این باور رسانده است که این مواد مغذی قادرند LDL (کلسترول بد) را کاهش دهند. مصرف این مواد به طور طبیعی از مصرف قرص های کاهش دهنده ی کلسترول نیز مفید تر است.

چگونه می توان پوست پرتقال را خورد؟

پوست پرتقال را رنده کنید و آن را به صورت خام در سالاد بریزید. همچنین افزودن پوست پرتقال رنده شده به سبزی های پخته مانند بروکلی و لوبیا سبز نیز طعمی گوارا به ان ها خواهد بخشید. همچنین اگر به دیابت مبتلا نیستید، می توانید پوست پرتقال رنده شده را در شربت قند بریزید و این شربت را همراه با بستنی یا شکلات میل کنید.

2:ساقه ی برگ چغندر

برای مصرف این سبزی، ساقه های آن را دور می اندازیم و تنها برگهای آن را می خوریم. اما مطالعاتی در موسسه ی تحقیقات و فناوری غذا در آلمان آشکار کرده است که ساقه های برگ چغندر مملو از گلوتامین است.گلوتامین نوعیاسیذ آمینه است که می تواند دستگاه ایمنی بدن را تقویت و بدن را در ترمیم زخم ها و آسیب بافت ها به ویژه پش از جراحی یاری کند.

چگونه می توان ساقه ی برگ چغندر را خورد؟

ساقه های برگ چغندر بافتی به نسبت سفت دارند، اما شما می توانید ساقه ها را خرد کنید و همراه با کمی نمک و  آب لیمو بجوشانید و از این عصاره بای تهیه ی انواع خوراک استفاده کنید . به خاطر داشته باشیدکه نباید بگذارید این عصاره همراه با غذا به مدت زیاد بجوشد. پس از پایان یافتن مراحل پخت ، این عصاره را به غذا بیزایید و نیل کنید. همچنین می توانید ساقه ها را ساطوری کنید و همراه سالاد میل کنید.

3:برگ های کرفس

برگ کرفس پنج برابر ساقه های آن دارای منیزیم و کلسیم است. این برگ ها منبع غنی ویتامین C و فنولیک هاست که هر دو از آنتی اکسیدان های قوی و ترکیبات ضد التهابی بسیار موثر به شمار می آیند.

چگونه می توان برگ کرفس را خورد؟

برگ های کرفس را به همراه جعفری ساطوری کنید و سپس آن را درون سس گوجه فرنگی بریزید و با انواع غذا ها مانند مرغ سرخ شده، ماهی سوخاری و سیب زمینی پخته شده میل کنید.

4:برگ های کلم بروکلی

مصرف یک وعده از این برگ ها می تواند 90درصد از ویتامین  A مورد نیاز بدن شما را تامین کند.این در حالی است که مصزف خود بروکلی تنها 3 درصد از این نیاز را بر طرف خواهد کرد.

چگونه می توان برگ های کلم بروکلی را خورد؟

برگ ها را با کمی آب بپزید و همراه با روغن ریتون ، کمی سیر و نمک و ماست میل کنید.

5:پوست هندوانه

تحقیقات نشان داده پوست سفید هندوانه حاوی مقدار بسیاری سیترولین، نوعی  اسید آمینه است که به گشاد شدن رگ های خونی و تسریع جریان خون در بدن کمک می کند.

چگونه می توان پوست هندوانه را خورد؟

بخش سفیدرنگ هندوانه را از لایه ی بیرونی جدا کنید و در مخلوط کن بریزید. پوست را به شکل پوره ای یکدست درآورید.بروی این پوره کمی شربت آلبالو یا آب پرتقال یا هر شربت و آب میوه ای که دوست دارید بریزید و میل کنید.

6:پوست پیاز

پوست کاغذی پیاز نسبت به خود پیاز حاوی میزان بسیار بیشتری آنتی اکسدان است. پوست پیار مقدار فراوانی کورستین دارد که می تواند فشار خون را کاهش دهد و از شکل گرفتن رسوب در عروق خونی جلوگیری کند.

چگونه می توان پوست پیاز را خورد؟

پوست پیاز را کمی بجوشانید. سپس آن را از صافی رد کنیدو این عصاره را در تهیه غذا به کا ببرید. بار دیگر تاکید می کنم که نباید این عصاره به مدت زیاد همراه غذا بجوشد.

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − یک =

محصولات مرتبط در فروشگاه