Telegram support Whatsapp support
پیر امیدیار (موسس شرکت اینترنتی ebay)

بیوگرافی پیر امیدیار (موسس شرکت اینترنتی ebay)

پیر امیدیار تنها ایرانی لیست پولدارها

پیر امیدیار (موسس شرکت اینترنتی ebay)

زاده: ۲۱ آوریل ۱۹۶۷ ‏
پاریس،  فرانسه
شغل: بنیانگذار شرکت eBay
دارایی خالص: سود  ۸٫۰ بیلیون دلار (جولای ۲۰۱۴)
همسر: پاملا کر امیدیار

امیدیار در سال ۱۹۶۷ از پدری ایرانی و مادری ایرانی به نام الهه میرجلالی امیدیار در پاریس به‌دنیا آمد.

۶ ساله بود که با خانواده اش به مریلند آمریکا رفت و در ۱۴ سالگی با نوشتن دومین برنامه رایانه‌ای برای کتابخانه مدرسه پا به دنیای بیتها گذاشت.

وی دانش‌آموخته دانشگاه تافتز است.

اما در میان این ۲۰۰ نفر اعلام شده تنها یک ایرانی و آن هم نه مانند چنگیز خان یک سلطان ایرانی، بلکه یک شهروند ایرانی –فرانسوی – آمریکایی که همچنان در قید حیات است حضور دارد این فرد کسی نیست جز «پیر امیدیار» ،موسس و مدیر کل شرکت اینترنتی «ای بای  ebay».

وی که متولد فرانسه بوده و دارای پدری ایرانی و مادری فرانسوی است در همان ایام کودکی (شش سالگی) به همراه خانواده به آمریکا مهاجرت کرد و دوران تحصیل خود در مدارس و سپس دانشگاه را در آنجا گذارند. او بعدها سایت معروف «ای بای» که سایتی مختص خرید و فروش اجناس مختلف از طریق اینترنت است را تاسیس کرد که در فاصله کوتاهی به یکی از مهمترین سایت ها و شرکت های بین المللی اینترنتی تبدیل شد.

شرکت مذکور در حال حاضر بیش از ۶ هزار نفر کارمند و ۱۴۴ میلیون نفر بازدید کننده روزانه دارد که میانگین سود سالانه آن طی یک دهه اخیر بیش از ۴۰۰ میلیون دلار در سال بوده است.
طبق جدول مجله فوربس، امیدیار با داشتن ۸ میلیارد دلار ثروت در جدول ثروتمندان تاریخی در رتبه ۱۹۳ قرار دارد اما در جدول ثروتمندان در قید حیات او در مقام هفدهم ایستاده است. لازم به ذکر است که امیدیار همچنان مقیم و ساکن ایالات متحده است.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 10 =

محصولات مرتبط در فروشگاه