Telegram support Whatsapp support

تاثیر شگفت انگیز رنگ ها در جواهرات

تاثیررنگ‌ها برروی زندگی بشر، از بدو پیدایش انسان، یعنی زمانی که زندگی تحت تاثیر تاریکی و روشنایی قرارداشت.

  • تاثیر رنگ ها…
  • رنگ جواهرات…
  • جواهرات لوکس و قیمتی در رنگ های شاد…

3

تحقیقاتی در مورد رنگ‌درمانی توسط ردولف استینر در اروپا انجام گرفت که طی آن، او مشخص کرد کیفیت ارتعاشی رنگ‌های خاص، تحت تاثیر اشکال معین می‌تواند تاثیرات مخرب یا سازنده برروی جانداران داشته باشد.

 در سال ۱۹۴۰میلادی. یک دانشمند روسی به‌نام کروکف ادعا کرد رنگ قرمز،‌ بخش سمپاتیک سیستم عصبی خودکار و رنگ آبی، بخش پاراسمپاتیک این سیستم را تحریک می‌کند. یافته‌های این دانشمند در سال ۱۹۵۸ توسط دانشمندان دیگری به‌نام جرارد مورد تایید قرارگرفت. مطابق نتایج به‌دست آمده از این تحقیقات، رنگ قرمز سبب تحریک‌پذیری و درنتیجه اضطراب می‌شود، درحالی که رنگ آبی موجب تسکین و احساس آرامش می‌گردد. براساس خواص درمانی رنگ آبی، در زمینه استفاده ثانوی از این رنگ در درمان بیماریهای مختلف پیشنهادهایی ارائه شد.

طراحان‌ با ارائه‌ جواهراتی‌ مزین‌ به‌ سنگ‌های‌ قیمتی‌ در رنگ‌های‌ شاد و زنده‌، که‌ خود جلوه‌ای‌ از رشد احساسات‌ و درک‌ عمومی‌ تحت‌ تأثیر پیشرفت‌ اقتصاد جهانی‌ به‌‌شمار می‌آید، شور زندگی را در طرح‌هایشان به‌نمایش می‌گذارند. در چند سال‌ اخیر، رنگ‌ نقش‌ مهمی‌ در طراحی‌ جواهرات‌ ایفا کرده‌ است‌. ماهیت‌ هیجان‌برانگیز و شادی‌آور طرح‌های‌ نوین‌، سبب‌ شده‌ است‌ که‌ جواهرات‌ از موقعیت‌ ویژه‌ای‌ در دنیای‌ مد برخوردار شوند. قلمرو مد و جواهرات‌ دو محدوده تفکیک‌ناپذیر محسوب‌ می‌شوند ولی این‌ شرایط‌ گویای‌ رابطه‌ تنگاتنگ‌ میان‌ آن‌ دو و تأثیرپذیری‌ جریان‌ فعالیت‌هایشان‌ از یکدیگر است‌.

 به‌ گفته‌ کارشناسان‌ مد، استفاده‌ از جواهرات‌ هماهنگ‌ با سبک‌ رایج‌ پوشاک‌، بر جذابیت‌ افراد می‌افزاید.تنوع‌ رنگ‌ یاقوت‌ کبودSapphire سبب‌ شده‌ است‌ که‌ این‌ سنگ‌ گرانبها در میان‌ طراحان و تولیدکنندگان‌ جواهر از محبوبیت‌ بسیاری‌ برخوردار شود.امروزه رنگ‌ها در سطحی گسترده به عنوان یک ابزار درمانی در بیماری‌ها مورد توجه قرار گرفته‌اند.

home-gemهمیشه شاد باشید

برخی سنگ‌های رنگی خاص، اثرات قابل اندازه‌گیری و قابل پیش‌بینی برروی سیستم عصبی خودکار دارند. بدین ترتیب که فشار خون، نبض و تعداد تنفس تحت تأثیر رنگ زرد (سیترین)، نارنجی (کارنلین) و قرمز (یاقوت، مرجان) به ترتیب دچار افزایش شدید، متوسط و کم می‌شوند و همین علایم تحت تأثیر رنگ سیاه (حدید)،‌ آبی ( فیروزه، یاقوت کبود، توپاز) و سبز(یشم، مالاخیت) به ترتیب دچار کاهش شدید، متوسط و کم می‌گردند.

سنگ‌های رنگی‌ صورتی مانند کانزیت، سفایر و توپاز سبب تسکین و آرامش در فرد می‌شود و رفتارهای پرخاشگرانه و اضطراب ‌‌آمیز را مهار می‌کند. به‌کارگیری رنگ صورتی در نقاشی دیوار زندان‌ها سبب مهار رفتارهای تهاجم‌آمیز زندانیان و کاهش قدرت ماهیچه‌ها در آنان می‌گردد و بالعکس در این‌گونه موارد از رنگ زرد نباید استفاده کرد، زیرا سبب افزایش تحریک‌پذیری می‌شود. همچنین مشخص شده است که عینک‌های رنگی آغشته به رنگ‌های رقیق می‌توانند کمک مؤثری در درمان اختلالات یادگیری باشند.

mring

روحیه ای شاد با جواهرات زیبا

تاثیرات فیزیکی رنگ‌ها:

تا چندی پیش تصور می‌شد که رنگ تنها مرتبط با بینایی است، اما امروزه کاملا مشخص گردیده است که رنگ‌ها برای این که اثرات فیزیولوژیکی و روانشناسی خود را نشان‌دهند، نیازی به اینکه دیده شوند ندارند. رنگ‌ها می‌توانند توسط افراد نابینا، کوررنگ و افرادی که چشمان خود را بسته‌اند تشخیص داده‌شوند. این پدیده که به آن بینایی بدون چشم اطلاق می‌شود،‌ از سال ۱۹۲۰ مورد مطالعه قرارگرفت. در این سال، طی آزمایش‌هایی مشاهده شد که افراد هیپنوتیزم شده‌ای که چشمان آنها بسته است،‌ می‌توانند رنگ‌ها و اشکال اشیا را با پیشانی خود تشخیص‌دهند.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − شش =

یک دیدگاه

  1. انسان همیشه طالب زیبایی بوده و هست

محصولات مرتبط در فروشگاه