Telegram support Whatsapp support

تجهیزات گوهرشناسی، چلسی فیلتر

چلسی فیلتر

%da%86%d9%84%d8%b3%db%8c-%d9%81%db%8c%d9%84%d8%aa%d8%b1

اگر با استفاده از چلسی فیلتر (.Chelsea filter) به برخی از سنگ های قیمتی نگاه .کنید آنها را به رنگ دیگری می بینید. این .تغییر رنگ می تواند به شناخت گوهر کمک کند. .از این روش میتوان برای تشخیص یاقوت سرخ، گارنت .(البته نه تمام گارنت ها) و زمرد از .شیشه استفاده کرد. همچنین با استفاده از فیلتر چلسی .می توان بسیاری از سنگ های مصنوعی از جمله کبالت .آبی شیشه ای را از گوهرهای آبی رنگ طبیعی تشخیص .داد.

 

اما تمام تست کنندگان جواهر باید .توجه داشته باشند در طبیعت فرمول استانداردی برای تولید سنگ .های قیمتی نبوده و نوع های مختلف همیشه وجود دارند..

 

تاریخچه چلسی فیلتر

فیلتر چلسی در .سال ۱۹۳۴ میلادی در آزمایشگاه سنگ های قیمتی، اتاق .بازرگانی و صنایع لندن اختراع شد. این ابزار گوهرشناسی .با همکاری دانشجویان کالج علم و صنعت چلسی برای انجمن .گوهرشناسی بریتانیا ابداع شد. این فیلتر تنها اجازه عبور .دو ناحیه از طول موج را می دهد، تنها .ناحیه قرمز پررنگ با طول موج ۶۹۰ نانومتر و ناحیه .ای بین زرد و سبز با طول موج حدود ۵۷۰ .نانومتر از این فیلتر عبور می کنند. با استفاده .از این ویژگی خاص می توان بسیاری از گوهر های .اصل را از مصنوعی شناخت. البته در سال ۱۹۴۰ .زمرد مصنوعی برای اهداف تجاری عرضه شد که با استفاده .از فیلتر چلسی نمی توان آن را تشخیص داد ولی .هنوز این وسیله جواهرشناسی برای بسیاری از گوهر ها از .جمله کبالت آبی استفاده دارد.

 

چگونه از .فیلتر چلسی استفاده کنیم

chelseafilter2

فیلتر را .به اندازه ۲٫۵ تا ۵ سانتیمتر از چشمانتان .دور نگاه دارید و نور شدیدی روی سنگ بتابانید تا .روشن شود. در این حالت ممکن است گوهر را .در رنگ متفاوتی ببینید. البته توجه داشته باشید که .نیازی نیست فیلتر را به سنگ نزدیک کنید، شما .می توانید سنگ را حتی از درون ویترین در صورتی .که با نور قوی روشن شده باشد، مورد بررسی .قرار دهید.

 

روش کارکرد چلسی فیلتر

.نور سفید حاوی تمام رنگ های رنگین کمان (طیف .رنگی) است. از لحاظ تکنیکی رنگ های قرمز.، زرد، سبز، آبی، نورهایی با طول .موج بلند شناخته می شوند. سنگ قیمتی طول موج .خاص را جذب می کند و به باقی طول موج .ها اجازه می دهد به چشم برسند. به طور .مثال زمرد طول موج های زرد و سبز را جذب .می کند و در نتیجه فیلتر چلسی تمام رنگ ها .به جز قرمز تیره، زرد و سبز را دریافت .می نماید و تنها رنگ قزمز است که از فیلتر .عبور می کند.

 

برای تهیه تمامی ابزارها .و دستگاهای گوهرشناسی و جواهرتراشی می توانید به شرکت آرگو .مراجعه کنید.

منبع : آرگو

 

برای مشاهده کانال سنگ شناسی اینجا را کلیک کنید.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

محصولات مرتبط در فروشگاه