Telegram support Whatsapp support

تراش فست چیست؟

تراش فست (Faceting) ادغام شگفت انگیزی از مهندسی و هنر است. از طریق یک فرآیند مکانیکی از تراش فست (زاویه دار) روی قطعه ای از بلور، گوهرهای شگفت انگیزی ایجاد می شوند. برای کسانی که با این کار ناآشنا هستند، تراش فست اوج پیچیدگی به نظر می رسد، اما در حقیقت این طور نیست. یادگیری تراش های استاندارد چیزی است که تقریبا همه از پس آن بر می آیند. نیازهای اولیه، تمایل به یادگیری و توانایی پیروی از دستورالعمل هاست.

برای رمزگشایی از اسرار تراش فست، ما فرآیند تراش واقعی را توصیف خواهیم کرد. مواد مهم نیست؛ روش ها برای آمیتیست، زمرد و یا هر گوهر دیگر، مشابه می باشد. این کار چندین گام دارد اما هیچ یک از آنها بطور خاص، پیچیده نیست. وقتی خودتان ببینید که به چه میزان کار ساده ای است، متوجه می شوید که می توانید آن را انجام دهید.

سه عنصر اساسی برای تنظیم فست ها (سطوح) روی یک سنگ جواهر وجود دارد. این سه عنصر از این قرارند: ۱) زاویه تراش، ۲) چرخش گوهر، و ۳) عمق تراش. این سه، تنظیم  محل هر فست را بطور دقیق روی یک گوهر مشخص می کنند. اینکه چگونه تنظیمات را انجام دهیم، از دستگاهی به دستگاه دیگر کمی متفاوت است. با این حال، تمام دستگاه ها طبق اصول مشابه عمل می کنند و تنها تفاوت های ظریفی در مورد چگونگی تنظیمات وجود دارد.

هنگام تراش یک گوهر دستورالعمل های طراحی، شاخص و زاویه هر فست را برای شما مشخص می کنند. هیچ حدسی وجود ندارد. عمق تراش هنگام تراشیدن آشکار خواهد شد. اگر فست های شما به هم نمی رسند، باید آنها را عمیق تر بتراشید. تصحیح فست های تراش خورده نیاز به تراش مجدد مراحل قبلی دارد تا به عمق جدید برسیم. از همین رو گفته می شود: “کم بتراشید، زیاد نگاه کنید.”

منبع مقاله: آرگو

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید .

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + شانزده =

محصولات مرتبط در فروشگاه