Telegram support Whatsapp support

تمدن ماد پیشگام سبک هنری جواهرات

تمدن ماد پیشگام سبک هنری جواهرات

تمدن ماد پیشگام سبک هنری جواهرات

هزاران سال زندگی با سنگ و شکل دادن قطعات سنگی به انسان نشان داده بود مقاومت سنگ ها متفاوت است. شاید سر سختی در انواع سنگ ها بیشتر توجه انسان را به خود جلب می کرد به دلیل این دید انسان به طبیعت همراه داشتن این قطعات سرسخت را باوری برای مقاومت خود در برابر ناملایمات طبیعی می دانست. با شناخت تفاوت در مقاومت و پایداری و حرارت دادن این قطعات فلزات کشف شدند و در این میان شناخت فلزات کمک بزرگی برای تغییر رویه زندگی بشر بود.

با پیدایش زیورهای فلزی و به کارگیری طلا، نقره و سنگ قیمتی، این زیورها بیشتر در ساخت گردنبند ها و تاج های سلطنتی، دستبند هاف ادوات جنگی پادشاهان، لباس ها و نیم تاج های زنانه برای بزرگان مورد استفاده قرار گرفت.
فرهنگ ماد را می توان پیشگام سبک های هنری معرفی کرد، با تشکیل امپراطوری هخامنشی،  روند نزدیکی فرهنگ ها و تمدن های شرق باستان به نقطه عطف خود رسید.


طلا، جواهرات و زیورآلات مختلف در روزگاران گذشته بیشتر به منظور کسب حیثیت و اعتبار اجتماعی، ارضای نیازهای روحی و غریزی، تزیین اندام های مختلف بدن و انجام مراسم مذهبی مورد استفاده قرار می گرفته است.

از بررسی نقاشی هایی که قدمت آن ها به ده ها هزار سال پیش می رسد و انسان های نخستین بر روی دیوارهای غارها ترسیم کرده اند معلوم می شود که آن ها زیورآلات را به کار می برده اند، زیرا در این نقاشی ها افراد با اشیائی مانند گردنبند و دستبند آراسته شده اند.
در ایران باستان لباس یک ایرانی متشخص، تزئین شده به گردنبند و بازوبند بوده و فرد، دشنه ای نیز در زیر لباس به همراه داشته است. مردها گردن بندی بر گردن داشتند که معمولا از جنس فلز بود و دستبند هایی که با نقش دو شیر در حال بلعیدن دو قوچ، یا دو پرنده شکاری.

تمدن ماد پیشگام سبک هنری جواهرات

ساخت زیورآلات در ایران از دوره مادها و از هزاره دوم پیش از میلاد مرسوم و متداول بوده است.

 

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید .

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 2٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + شانزده =

محصولات مرتبط در فروشگاه