Telegram support Whatsapp support

ثبت نام اعتکاف در دانشگاه ها

ثبت نام اعتکاف در دانشگاه ها

IMG14465341

با آبیاری چشم هایتان در اعتکاف…

با نزدیک شدن به ماه رجب و زمان اعتکاف، ثبت نام برای برگزاری این مراسم معنوی در دانشگاه ها آغازشده است.

حجت‌الاسلام و السلمین کلانتری مسئول نهاد رهبری در دانشگاه تهران با اعلام پایان زمان ثبت نام برای شرکت در مراسم اعتکاف این دانشگاه،گفت: 1500 نفر برای شرکت در اعتکاف ثبت نام کرده اند که به دلیل کثرت ثبت نام کنندگان ، اسامی آنها با قرعه کشی انتخاب می شود.

وی در این باره توضیح داد: تاهفته آینده ثبت نام ها بررسی شده و کسانی که در اولویت ثبت نام قرار ندارند از سامانه حذف می شوند. این افراد شامل غیر دانشجویان، فارغ التحصیلان و .. می شود. مابقی افراد نیز قرعه کشی شده و اسامی آنها روی سایت مسجد دانشگاه تهران قرار می گیرد و آنها باید برای دریافت کارتهای ورود خود اقدام کنند.

کلانتری آغاز این مراسم را از سوم رجب اعلام کرد و گفت: اولویت شرکت در مراسم با دانشجویان دانشگاه تهران، علوم پزشکی تهران، اساتید دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران و سپس دانشجویانی است که برای نخستین بار معتکف می شوند.

وی با بیان اینکه مسجد دانشگاه تهران 800 نفر ظرفیت دارد افزود: مراسم اعتکاف امسال در مسجد پردیس کرج دانشگاه تهران و مسجد پردیس قم دانشگاه تهران نیز برگزار خواهد شد.

کلانتری هزینه ثبت نام برای دانشجویانی که بار اول است در اعتکاف ثبت نام می کنند را 40 هزار تومان اعلام کرد و ادامه داد: از کارکنان و اساتید و ثبت نام کنندگان بیرون از دانشگاه مبلغ 80 هزار تومان گرفته می شود اما اگر کسی ادعا کند هزینه ای برای پرداخت ندارد از او مبلغ 20 هزار تومان گرفته می شود.

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه خواجه نصیر در این باره گفت: ثبت نام در مراسم اعتکاف تا 5 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و اولویت ثبت نام با دانشجویان سال اولی دانشگاه است.

وی درباره هزینه ثبت نام اعلام کرد: هزینه برای دانشجویان دانشگاه 25 هزار تومان و برای شرکت کنندگان بیرون از دانشگاه 50هزار تومان است و تا کنون حدود 40 نفر در این مراسم ثبت نام کرده اند.

به گفته میرمحمدی ظرفیت مسجد این دانشگاه ظرفیت 300 معتکف را دارد.

سید عباس هاشمی کارشناس فرهنگی و مسئول اعتکاف دانشگاه امیر کبیر توضیح داد: ثبت نام از 20 فروردین شروع شده و تا پنجم اردیبهشت شروع شده و مراسم معنوی اعتکاف از دوازدهم تا چهاردهم اردیبهشت در مسجد دانشگاه انجام می شود.

وی تصریح کرد: معتکفین روز جمعه از ساعت 17 تا 20 پذیرش می شوند و برنامه بعد از اذان با مولودی آقای ناطقی و سخنرانی حاج آقا میراحمدی -مسئول نهاد دانشگاه – آغاز می شود.

وی هم چنین اولویت شرکت در برنامه را با دانشجویان این دانشگاه دانست و درباره هزینه ها گفت: از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر مبلغ 10 هزار تومان، از کارکنان و اساتید آن مبلغ 20 هزار تومان، از فارغ التحصیلان مبلغ 30 هزار تومان، از دانشجویان سایر دانشگاه ها مبلغ 40 و سایرین افراد مبلغ 60 هزار تومان برای ثبت نام در این مراسم معنوی گرفته می شود.

هاشمی تعداد ثبت نام کنندگان را حدود 400 نفر دانست و افزود: معمولا ثبت نام دانشگاه به بالای 2000 نفر می رسد و هرساله 750 معتکف پذیرش می کنیم. تعداد خادمین نیز بین 40 تا 50 نفر است.

وی در پایان درباره اعتکاف گفت: اعتکاف فقط یکجا ماندن نیست. اعتکاف زمینی است محکم شده که در فرصت سه روزه این زمین را شخم زده و بار باران اشک چشمهایمان آن را آبیاری می کنیم و از دل آن جوانه ای بیرون می آید که همان نتیجه کار است.

هم چنینغلامرضا ذکیانی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا درهمین خصوص گفت: زمان ثبت نام مراسم اعتکاف سال 94 از هفته آینده در دانشگاه علامه آغاز می شود اما هنوز درمورد محل برگزاری و هزینه ثبت نام تصمیمی نگرفته ایم اما احتمالا دانشجویان متقاضی در مسجد دو دانشگاه مراسم اعتکاف را به جا آورند.

در دانشگاه صنعتی شریف نیز اعتکاف با برنامه هایی هم چون مناجات‌های سحر، سخنرانی، گعده با روحانیون و مراسم ام داوود ابرگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی این دانشگاه، حدود 600 نفر می‌توانند در این مراسم شرکت نمایند و آخرین مهلت ثبت نام تا 28 فروردین ماه اعلام شده است.

هم چنین سخنرانان مدعو مراسم اعتکاف امسال در مسجد دانشگاه صنعتی شریف؛ حجج الاسلام قاسمیان، پناهیان، حسینی قمی خواهند بود.

منبع:ایسنا

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 18 =

محصولات مرتبط در فروشگاه