Telegram support Whatsapp support
جواهرات برند

جواهرات برندهای مطرح و معروف دنیا

جواهرات برندهای مطرح را بشناسیم:

کارتیه چگونه موفق شد؟

کارتیه در ۱۲۵ کشور دنیا، بیش از ۲۰۰ فروشگاه دارد و مهمترین فروشگاه های آن در سطح دنیا در پاریس، لندن، نیویورک، توکیو و شانگهای قرار دارند. کارتیه نام یک شرکت فرانسوی است که در زمینه طراحی و تولید جواهرات و ساعات های لوکس فعالیت می کند. نام کارتیه از نام خانواده‌ای که مدیریتش بر شرکت در سال ۱۹۶۴ پایان یافت، مانده است. دفتر مرکزی هم اکنون در پاریس واقع می‌باشد.
این شرکت تاریخی بسیار گسترده در زمینه ارائه خدمات به افراد مشهور دارد. یکی از پرنس‌های والس به کارتیه لقب جواهر پادشاهان را داده است. کارتیه درخواستی مبنی بر تهیه ۲۷ تاج برای مراسم تاج‌گذاری پادشاه آینده دریافت کرد. ادوارد ششم در سال ۱۹۰۲ تاج‌گذاری کرد و در سال ۱۹۰۴ امتیاز ساخت جواهرات سلطنتی را به کارتیه اعطا کرد و این مساله توسط کشورهای اسپانیا، پرتغال، روسیه، یونان، بلژیک، رومانی، مصر و … دنبال شد.

بولگاری چگونه موفق شد؟

بولگاری در ابتدا یک جواهر فروشی لوکس و درجه یک در ایتالیا بود که زیر مجموعه ای از یک شرکت چند ملیتی فرانسوی به نام L.V.M.H میشد که تخصص آن در زمینه ارائه کالاهای لوکس بود.

سوتیرویو بولگاری که در سال ۱۸۵۷ در یونان متولد شد , پس از دوره کارآموزی در سال ۱۸۷۷ میلادی با اولین سفر خود به شهر ناپل کشور ایتالیا و دیدن جذابیت های این شهر تصمیم گرفت تا تجارت خود را در این کشور باستانی دنبال کند. سپس در سال ۱۸۷۹ به شهر رم رفته و اولین فروشگاه جواهرات خود را در خیابان وایا سیستینا افتتاح کرد.البته بعدها در سال ۱۹۰۵به مکان دیگری به نام ویادی‌کوندوتی نقل مکان کرد.

اداره این برند و مدیریت این تجارت بعد از مرگ وی در سال ۱۹۳۲ بر عهده پسران بولگاری جورجیو و کنتسانتینو گذاشته شد. ابتکار جورجیو بولگاری بعد از مرگ پدرش توانست او را به عنوان یکی از مبتکرترین افراد در حرفه طلا و جواهرسازی به جهان معرفی کند تا ستایش همگان را برانگیزد.

 

تیفانی چگونه موفق شد؟

سالهای ۱۸۳۰ در نیویورک سالهای رشد و پویایی بود. فرصت های طلایی برای هر کسی که اندکی سرمایه و ایده های نو داشت به وفور یافت می شد. در ۱۸۳۷ ، نیویورک بستری برای رشد چارلز لوئیس تیفانی بیست و پنج ساله و جان بی یانگ شد کسانی که یک مغازه کالاهای تجملی و تزیینی را فقط با ۱۰۰۰ دلاری که از پدر تیفانی قرض گرفته بودند افتتاح کردند.

آنها یک سبک جدید کشف کردند که برگرفته از هنر اروپا بود و در آداب و مذهب آن دوران ریشه داشت. موسس جوان ، از سادگی و نظم موجود در طبیعت الهام گرفته بود که ثمره آن نشان تیفانی شد. این نشان ابتدا در ظروف نقره پدیدار گشت که نخستین تولیدات شرکت محسوب می شدند و بعدها در جواهرات درخشید، عرصه ای که به اصلی ترین بستر بالندگی تیفانی مبدل شد.

 تیفانی اولین امریکایی بود که در نمایشگاه جهانی پاریس در سال ۱۸۶۷ به رسمیت شناخته و به دریافت جایزه بزرگ برای استاد کاری نقره مفتخر شد. این اولین بار بود که یک شرکت آمریکایی به این اندازه بوسیله داوران خارجی مورد تحسین واقع می شد. تیفانی همچنین اولین شرکت آمریکایی بود که از عیار ۹۲۵ نقره برای مصنوعاتش استفاده کرد و  در سالهای بعد، با تلاشهای فراوان چارلز لوئیس تیفانی، این عیار از سوی کلیه دست اندر کاران این صنعت به عنوان عیار استاندارد نقره پذیرفته شد.

کارگاه نقره تیفانی اولین مدرسه طراحی در نوع خود بود و همین ویژگی ها باعث شد تا شخص چارلز لوئیس تیفانی ملقب به  “معلم پیشرفت هنری” گردد. شاگردان تیفانی تشویق به رعایت سبک طبیعت می شدند. خروجی این آموزشگاه که جان سی مور مدیریت آنرا بر عهده داشت بسیاری از طرح های نوآورانه و همچنین طراحان مقتدری بود که هر یک گام های موثر و استواری در راه توسعه این صنعت بر داشتند.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =

محصولات مرتبط در فروشگاه