Telegram support Whatsapp support
جواهرات عتیقه دوران ساسانی

جواهرات عتیقه دوران ساسانی

کشف اشیای عتیقه دوران ساسانی

کشف اشیای عتیقه دوران ساسانی شامل : شمشیر، سرنیزه، انواع ظروف و مجسمه و ۶۷ قطعه سکه های طلا و قدیمی دوران ساسانی .

ماموران سازمان میراث فرهنگی موفق به کشف آثار باستانی گنج و دفینه و اشیای عتیقه متعلق به دوران ساسانیان از قاچاقچیان عتیقه جات شدند . انواع ظروف و مجسمه و شمشیر و سرنیزه و سکه های طلا و نقره مربوط به دوران ساسانیان از این قاچاقچیان آثار باستانی کشف شد . در ادامه تصاویر و عکسهای کشف آثار باستانی و اشیاء عتیقه و سکه های عتیقه طلا و گنج های دوران ساسانیان را مشاهده خواهید کرد .

ماموران پلیس‌ آگاهی اصفهان در بازرسی از منزلی ۸۷ قطعه عتیقه با ارزش تاریخی و فرهنگی متعلق به دوره ساسانی را کشف و ضبط کردند .
به گزارش ایسنا، سرهنگ حسین حسین‌ زاده رییس پلیس آگاهی اصفهان، در این باره اظهار کرد : در پی کسب خبری مبنی بر انتقال تعدادی اشیاء عتیقه به اصفهان توسط افرادی ناشناس موضوع در دستور کار اداره عملیات ویژه این پلیس قرار گرفت .
وی تصریح کرد : در تحقیقات انجام شده مشخص شد که این افراد با استفاده از یک دستگاه خودروی پیکان اشیاءعتیقه را به منزلی در یکی از مناطق اصفهان انتقال و مخفی کرده‌اند .
حسین‌ زاده افزود : با شناسایی مخفیگاه متهمان با هماهنگی مقام قضایی مامورن به این محل اعزام شدند .
رییس پلیس آگاهی استان گفت : در این رابطه چهار تن دستگیر و در بازرسی از این منزل ۸۷ قطعه عتیقه‌جات کشف شد .
وی گفت : از این تعداد ۲۰ قطعه شمشیر، سرنیزه، انواع ظروف و مجسمه و ۶۷ قطعه نیز سکه‌های طلا و قدیمی مربوط به دوران تاریخی ساسانی است .
حسین‌ زاده با بیان اینکه عتیقه‌ جات کشف شده در اختیار اداره میراث فرهنگی استان قرار گرفته خاطر نشان کرد : متهمان به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شدند .

منبع : دانلود کتاب علائم عتیقه گنج طلسم

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید .

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + پنج =

محصولات مرتبط در فروشگاه