Telegram support Whatsapp support
جواهرات مطمئن

جواهرات مطمئن چیست ؟

غالبا زمانیکه تصمیم داریم چیزی را خریداری نماییم، برایمان بسیار اهمیت دارد که این وسیله به عنوان مثال یک لباس به چه نحو ساخته شده و مواد اولیه آن آیا مناسب است یا خیر ؟ به همین منظور برای خریداری این اشیا به سراغ فروشگاه های معتبر می رویم تا خریدمان را مطمئن انجام دهیم . این امر درباره جواهر نیز صدق می کند .

اگر فیلم الماس خونین با بازی لئوناردو دی کاپریو را مشاهده کرده باشید، می بینید که برخی اوقات برای دستیابی به الماس چه خون هایی که ریخته می شود . در روشی جدید که به عنوان فرآیند کیمبرلی معروف است و در دهه ۱۹۹۰ مورد تصویب قرار گرفت، به خریدار این اطمینان داده می شود که الماسی که در اختیار دارد، از راه درست و صحیحی به دستش رسیده است . با وجود حضور این فرآیند، الماس هایی که امروزه مورد کشمکش هستند در مقایسه با سال ۱۹۹۰ تنها یک درصد سنگ های قیمتی جهان را به خود اختصاص داده اند . البته هنوز نیز ترس از حضور الماس های مشکوک در بین شرکت هایی که در تجارت های کثیف در طی جنگ هایی که در آنگولا، سریالئون و کنگو کرده اند و غول هایی که هنوز سردمدار دزدی سنگ های قیمتی هستند، وجود دارد .

جواهرات مطمئن

وجود الماس های خونین تنها نمونه کوچکی از یک واقعیت بزرگ است . هزاران مورد مطمئن از ساخت جواهرات وجود دارد که در غالب آنها مسئله دار بودن سنگ قیمتی از نقطه آغازین و اصلی صنعت جواهر سازی یعنی استخراج شروع می شود . این شک اندک همیشه بوده که این بخش از زمین که مورد استخراج قرار گرفته، آیا به راستی برای این شرکت معدنی خاص است . به همین سبب الماس ها و طلایی که از این معادن به ویژه استخراج می گردند را می توان ناپاک دانست . از دیگر مواردی که سنگ قیمتی را ناپاک می سازد این است که در فرآیند استخراج به میزانی آرسنیک و جیوه نیاز است به همین سبب فرآیند استخراجی سبب آلودگی آب و خاک می شود که این آلودگی تنها بر روی گیاهان و حیوانات اثر نمی گذارد بلکه جوامع بشری را نیز تهدید می کند .

در اینجاست که بحث از جواهرات مطمئن به میان می آید . به خاطر وجود این رخ داد، تعداد بیشماری از جواهرسازان مانند ییلین چو برای اینکه دوستی بیشتری با طبیعت نمایند تصمیم گرفتند که جواهراتی را از طریق بازیافت طلا و نقره یا موادی که از قبل در طبیعت موجود هستند را تولید نمایند . چو همچنین تصمیم گرفت که در تولیدات جواهری خود از محصولاتی که از حیوانات به دست می آید مانند عاج، دندان کوسه یا مرجان اجتناب نماید . البته شناخت منبع و معدن تمامی سنگ های قیمتی به راحتی امکان پذیر نیست . شرکت های بزرگ و البته گران همانند جم فیلد شریک فبرگ تاریخچه سنگ های قیمتی خود را دارند .

جواهرات مطمئن

یک بنیاد جواهرسازی نیز وجود دارد که با IPIS ( سرویس اطلاعاتی صلح بین الملل) مسئول رسیدگی و انجام فرآیند کیمبرلی همکاری می کند . تا سازندگان جواهر و خریداران سنگ های قیمتی را از طریقی استاندارد مطمئن سازد که جواهری که ساخته و در اختیار دارند، از راه و روش درستی به دست آمده است. اما بیشتر خریداران جواهر از این بنیاد استفاده نمی کنند . بنابراین امکان دارد که میزانی الماس، زمرد، یاقوت سرخ و یاقوت کبود ناپاک در جهان موجود باشد . از نمونه های مشهور اینگونه سنگ های قیمتی می توان به تقویت حزب نظامی برمه با تولید یاقوت سرخ و تجارت میزان زیادی زمرد برای موارد اقتصادی گروه های شبه نظامی کلمبیا در دهه ۱۹۹۰ اشاره کرد .

منبع : آرگو

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید .

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − سه =

محصولات مرتبط در فروشگاه