Telegram support Whatsapp support

حشرات جواهر نشان

برخی بال، تعدادی ۶ عدد پا دارند و بعضی دیگر می  توانند پرواز کنند. اینها خصوصیات حشرات هستند که سبب تنوع خیره کننده در این موجودات می شوند. طبق آخرین آمار، دانشمندان حشره شناس، بیش از ۹۲۵ هزار نوع حشره را شناسایی کرده اند. آنها به این نتیجه رسیده اند که به اندازه میزان حشرات، احساسات افراد نیز نسبت به آنها متفاوت است. برخی افراد از حشرات متنفر و بعضی دیگر حس شیفتگی به آنها دارند. اما در دستان توانمند جواهرسازان و طراحان جواهر، این موجودات کوچک تبدیل به پادشاهان باشکوهی شده اند که با الماس، یاقوت سرخ، مروارید و سنگ های قیمتی دیگر مزین شده اند.

همانگونه که یک کرم ابریشم تبدیل به پروانه ای زیبا می شود، استادان و چیره دستان جواهرسازی از مواد و وسایل ابتدایی و خام اثر هنری خارق العاده ای را خلق می کنند. تمام آن ذهنیتی را که از قبل درباره حشرات داشتید، کنار بگذارید و با این مقاله قدم به دنیایی نهید که حشرات را به شما از دریچه ای دیگر نشان خواهد داد.

سوسک عجیب

این تکه جواهر کهن مصری که به شکل آویز ساعتی ساخته شده است، بر بالای آن سنگ کارنلین قرار دارد که بر روی این سنگ سر فرعون حکاکی شده و موی این فرعون نیز مزین به میناکاری سبز و آبی است. در خود آویز نیز از طلای میناکاری شده و همچنین یاقوت سرخ به عنوان دو چشم این حشره و تعدادی الماس در بال های این سوسک استفاده شده است. داخل این سوسک جواهر نشان نیز به صورت زیبایی قلم کاری شده است.

کرم ابریشم مرواریدی

ساختن یک کرم ابریشم با مروارید یک حرکت مبتکرانه و خلاقانه است. بدنه این کرم ابریشم که به عنوان سنجاق سینه استفاده می شود از دو عدد مروارید آب های شیرین (۵۰ در ۴۰ میلیمتر، وزن:۴/۴۰ گرم) که به طور طبیعی در هم ادغام و همچنین در سر این کرم از مروارید خاکستری تیره Keshi به کار رفته است. در بدنه این کرم ابریشم ۹ عدد یاقوت سرخی که به صورت کابوشن تراش خورده، وجود دارد. برگی که در قسمت پایین کرم ابریشم قرار دارد نیز از مروارید آب شیرین ساخته شده و در برگ بالا این حشره از ۲۷ عدد یاقوت کبود سبز تیره که به صورت دایره تراش خورده اند، استفاده شده است. این کرم ابریشم به اندازه ای زیبا و خیره کننده است که دیگر نیازی به تبدیل شدن آن به پروانه رنگارنگ نیست.

بید هنری

بید هنری؟ به نظر عجیب و نامأنوس می آید اما این نام چیزی است که همینک پیش روی چشمان شما می باشد. لایه های فلزی به کار رفته در این حشره بید، به این اثر حسی مهندسی را داده است. خطوط زاویه دار در بال های این حشره به انسان حس پرواز کردن بید را می دهد. سنگ اوپال به کار رفته در این بید با انفجار رنگی که درون خود دارد به دلیل اینکه در میان طلا به کار رفته، تلألو و درخشش بیشتری را از خود به نمایش می گذارد.

سوسک جواهرنشان

در سرتاسر پاها و شاخک های این سوسک زیبا، الماس به کار رفته و یک عدد زمرد نیز به عنوان بدن این حشره در نظر گرفته شده است. جواهرات گرانقیمت به کار رفته در این حشره، این سوسک را تبدیل به حشره ای مجلل کرده است.

 

منبع مقاله: آرگو

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید .

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + هفده =

محصولات مرتبط در فروشگاه