Telegram support Whatsapp support
خواص سنگ آمتیست یا یاقوت ارغوانی

خواص سنگ آمتیست (یاقوت ارغوانی)

خواص سنگ آمتیست (یاقوت ارغوانی)

آمتیست (به انگلیسی : Amethyst) این سنگ  از مجموعه کانی هاست . این سنگ گرانبها برای اولین بار در رومانی کشف شد . تا قرن ۱۸ به دلیل کمیابی سنگ آمتیست این سنگ تنها به اشراف و کاردینال ها تعلق داشت و قیمت آن با الماس و یاقوت و زمرد برابری می کرد ولی با کشف معادن بزرگ آن از جمله برزیل قیمت آن کاهش پیدا کرد . بهترین نوع آمتیست به نام   Deep Russian   و یا Deep Siberian  نامیده می شود که مقدار جزیی رنگ قرمز دارد و قیمت آن افزون بر قیراطی ۵۰ هزار دلار است . ارزش سنگ آمتیست با میزان افزایش رنگ آن نسبت مستقیم دارد . گونه ای از آمتیست به نام  رز فرانسوی  Rose De France  نامیده می شود که در حقیقت آمتیست بنفش مایل به صورتی است .

خواص سنگ آمتیست (یاقوت ارغوانی)

از لحاظ شیمیایی دارای ترکیب اکسید سیلیسیوم است .

این گوهر، سنگ ماه متولدین فوریه میلادی (دوازدهم بهمن تا نهم اسفند) است .

 

در قرن نوزدهم تصور بر این بوده، که رنگ آمتیست به علت وجود منگنز می‌باشد ولیکن دانشمندان دریافتند که مقدار بسیار اندکی آهن سه ظرفیتی موجب ایجاد رنگ بفش می شود .

خواص شگفت انگیز این سنگ

خواص سنگ آمتیست (یاقوت ارغوانی)

۱ : این سنگ می تواند هر نوع احساس منفی را از وجود شخص بیرون بکشد و ضمیر او را پاک و شفاف کند .

۲ : سنگ آمتیست رویاهاى ما را تصفیه میکند و بدلیل نور بنفشى که از خود بیرون مى دهد ارزش فوق العاده اى را در شفا بخشى خصوصا در زمینه درمان با رنگ ها ارائه مى دهد .

۳ : سنگ آمتیست بهترین مداوا را براى مشکلات روانى و استرس به کار میبرند . این سنگ هم چنین اراده ما را زیاد میکند و ما را در ارتباطات روحى و معنوى حمایت مى کند و نیز به ما تسلى قدرت، شادى و شجاعت مى دهد .

۴ : سنگ آمتیست براى درمان سردرد ها و بى خوابى کمک فوق العاده اى میکند و ارتعاشات آمتیست براى درمان بیماریهاى ناشى از عدم خلوص خون، نظیر اگزما، جوش و حتى بیماری هاى آمیزشى موثر است و دردهاى ناحیه سر، میگرن و فشارهاى عصبى است و سیستم کلى بدن ما را بهبود میدهد .

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید .

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (5 امتیاز, میانگین: 2٫80 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هفده =

محصولات مرتبط در فروشگاه