Telegram support Whatsapp support
مروارید ماجوریکا

داستان مرواریدهای ماجوریکا

شرکت ماجوریکا قدیمی ترین و اولین تولید کننده مروارید ارگانیک در دنیا می باشد و از سال ۱۸۹۰ با بهترین کیفیت به تولید زیورآلات مشغول است.

در این مقاله به معرفی مروارید ماجوریکا می پردازیم با ما همراه باشید…

مروارید ماجوریکا

داستان مرواریدهای ماجوریکا  از سال ۱۸۹۰ زمانی آغاز شد که یک مهاجر آلمانی ” ادواردو هوگو هوش”  یک کارخانه ی کوچک در اسپنیش سیتی بارسلونا تاسیس و آنجا لوازم خیاطی همانند سوزن، سنجاق قفلی، زیپ و دکمه های مرواریدی بدلی تولید می شد.

اوایل سال های ۱۹۰۰ ” هوگو” ساخت مرواریدهای بدلی را به منظور استفاده در صنعت جواهرسازی آغاز کرد. این بدلیجات اولیه اساساً منجوق های شیشه ای بودند که با رزین دست ساز پوشش می شدند.

در طول زمان، مراحل تولید پیشرفت کرده و گسترش قابل توجهی یافت. در سال ۱۹۲۰ ، خانواده ی “هوش” کارخانه را به “مایورکا” بزرگترین منطقه در جزایر باله آریک، واقع در ۱۸۰ کیلومتری جنوب شرقی بارسلونا در دریای مدیترانه انتقال دادند.

علت این جابجایی مکانی این بود که انزوای جغرافیایی ” مایورکا ”  آن را از آشفتگی های سیاسی و اجتماعی که گریبانگیر اسپانیا در آن دوران بود، دور نگه می داشت؛ از طرفی هم زادگاه تولیدکنندگان یراق مرغوب بود که چابکی و مهارتشان در نخ کردن مرواریدها ارزشمند بود.

در سال ۱۹۳۹ هم زمان با پایان جنگ داخلی اسپانیا ، مدیران کمپانی “هوش” دور هم جمع شدند تا درباره ساخت یک مروارید بدلی منحصر به فردی که به خوبی ظاهر مروارید طبیعی را به نمایش بگذارد، گفتگو کنند.

از سال ۱۹۵۱، دوازده سال بعد از تصمیم به افزایش ساخته های طبیعی، نهایتاً تحقیقات منجر به تولید مرواریدهای بدلی شد که امروزه با نام تجاری “ماجوریکا” به بازار ارائه می گردد. قبل از سال ۱۹۳۹، تمام خانواده مرواریدهای بدلی ” هوش” به سهولت تحت عنوان “مرواریدهای اسپانیایی” به فروش می رفتند.

به هر حال برای محصولات جدید نام “ماجوریکا” برگزیده گشت که کلمه ای است با ریشه ی رومی برگرفته از نام جزایری که امروزه “مایورکا” خوانده می شود.

“ماجوریکا” در سال ۱۹۵۰ به عنوان یک برند تجاری  انحصاری برای مرواریدهای بدلی کمپانی “هوش”  در اسپانیا و در سال ۱۹۶۱ در سراسر جهان شناخته شد.

مروارید ماجوریکا

تنها استثنا، بازار جهانی برزیل است که اجازه واردات مرواریدهای دست ساز را نمی دهد.

امروزه “ماجوریکا”  می کوشد تا علامت تجاری ثبت شده خود را حفظ کند چرا که سایر تولیدات مروارید بدلی در جزیره تحت نام “ماجورکا” به فروش می رسد که این تشابه زیرکانه ی عنوان ممکن است هر فردی را دچار اشتباه کند.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − شش =

یک دیدگاه

  1. مطالب مفید و جالبی ارائه شده بود. متشکر

محصولات مرتبط در فروشگاه