Telegram support Whatsapp support
دریاچه عجیب

دریاچه عجیب در هند

به واسطه ی دریاچه بلاندور در شهر بنگالور هند مردم این منطقه استوایی گاهی پدیده ای شبیه بارش برف و گاهی آتش گرفتن ناگهانی دریاچه را مشاهده می کنند.

دریاچه سوزان

علی رغم آب و هوای استوایی، بخش هایی از شهر بنگالور واقع در جنوب هند پدیده ای شبیه برف را تجربه می کند! فقط اینکه واقعا برفی وجود ندارد بلکه فوم حاصل از مواد سمی بسیار زیادی که به دریاچه می ریزد، نمایی چون برف را القا می کند. در طی یک دهه فاضلاب و زباله های شیمیایی تصفیه نشده به دریاچه ۹۰۰۰ جریبی بلاندور ریخته شده است و باعث شده فوم بسیار ضخیم و بدبویی روی سطح آن را بپوشاند. به علاوه گاهی روغن، گریس و مواد شوینده سیال موجود در آب این دریاچه آتش می گیرند و یکی از نادرترین صحنه های دنیا را رقم می زنند؛ دریاچه ای سوزان.

دریاچه عجیب

به گفته ساکنین اطراف دریاچه با هربار بارش باران و طغیان رودخانه، سطح فوم بالا می آید و عبور از روی پل دریاچه بسیا خطرناک می شود زیرا میدان دید کاهش می یابد وهر وسیله نقلیه گذری را با کف می پوشاند. افزون بر این با کوچکترین آتشی مثل ته سیگار که به آب بیافتد، دریاچه یکباره شعله ور می شود. مساله دیگری که به آلودگی دریاچه بلاندور دامن می زند، قرار گرفتن این دریاچه در انتهای زنجیره ای از دریاچه های منطقه قرار گرفته که یاعث می شود روزانه ۱۳۰ میلیون گالن از پساب تصفیه نشده خانگی و صنعتی به این منطقه پایین دست سرازیر شود و به قول محلی ها آن را به مخزنی از زباله تبدبل کند.

دریاچه سوزان

 

دریاچه سوزان

 

دریاچه عجیب

دریاچه عجیب

به دلیل جمعیت بالای منطقه (حدود ۱۰ میلیون نفر) مقامات محلی توان مدیریت آلودگی و شرایط بحرانی دریاچه را ندارند.

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 9 =

محصولات مرتبط در فروشگاه