Telegram support Whatsapp support

دلمه کدوی چشم حسود بترکان

هیچ آشپزی تو دنیا برای دل خودش غذا نمی‌پزه. اینجا منظورم از دل شکم و معده است. آشپزها بیشتر از شکم‌شون دلشون، یعنی دقیقا قلب‌شون از آشپزی لذت می‌بره. برای همین احساسی که نسبت به کارشون دارن، همیشه دوست دارن غذایی که پختن رو با چند نفر بخورن و واکنش آدم‌ها رو ببینن.
این غذایی که امروز یاد می‌گیرید خیلی به درد مهمونی و دورهمی‌های ساده عصر و شب می‌خوره. ما یک مخلوط گوشتی داریم که خیلی ساده بهش می‌گیم مایه ماکارونی. این ترکیب آشنا پیاز سرخ شده، ادویه و گوشت چرخ‌کرده و رب گوجه است. همین ترکیب با کمی دستکاری می‌تونه ماده اولیه ۱۰۰ تا غذا باشه. دلمه کدوی مکش مرگ ما هم یکی از اون صدتا غذاست که نه تنها خوشمزه که خیلی خوشگله و اگر مهمون حسودی دارید ممکنه اقلا یکی از چشماش از حسودی بترکه.
برای تهیه این غذا ۶-۷ تا کدوی سبز نیاز دارید. این کدو تو همه میوه‌فروشی‌ها پیدا می‌شه. سعی کنید کدوهایی که نسبتا درشت هستن رو انتخاب کنید. حالا اونا را بشورید و هر کدوم رو به اندازه ۷ تا ۱۰ سانت ببرید. حالا یه تعدادی استوانه سبز رنگ دارید. اگر کدوهایی که خریده باشید تازه باشن، نیازی به گرفتن پوست اون‌ها نیست. اگر دوست دارید واسه خودتون کار بتراشید می‌تونید اونا را یه خط در میون پوست بگیرید که ظاهرش راه راه بشه.
حالا با فرض اینکه بلدید مایه ماکارونی درست کنید، دستور این مایه رو خیلی سریع می‌گم. پیاز سرخ کنید، یه مشت گوشت چرخ‌کرده رو هم باهاش سرخ کنید، خوب که سرخ شد نمک و فلفل و زردچوبه بزنید، یه قاشق رب اضافه کنید، یه فنجون آب هم بریزید که بپزه و تمام. اگر جعفری و لیمو دم دستتون دارید یه ذره بریزید.
حالا با حوصله و دقت اون استوانه‌های راه‌راه یا ساده کدویی رو بردارید و توش رو خالی کنید. می‌تونید برای این کار از قاشق چایخوری استفاده کنید. اگه دیدید سخته، می‌‌تونید کدوها رو ۲-۳ دقیقه تو مایکروویو بذارید تا کمی نرم شن. اگر بازم براتون سخت بود کدوها رو بریزید دور با همون مایه ماکارونی یه ماکارونی ساده بپزید بذارید جلو دوستاتون.
اگه هنوز این غذای خوشگل رو می‌خواهید، این استوانه‌های تو خالی رو با مایه‌ای که دارید پر کنید. موقع خالی کردن کدوها حواستون به استوانه‌ها باشه که تهشون سوراخ نشه. استوانه‌ها رو طوری خالی کنید که هر دو طرف‌شون صاف باشن که راحت تو ظرف چیده شن. خورده ریزهای کدوها رو دور نریزید که باهاشون کار داریم.
خب حالا که همه کدوها پر شدن به سرعت برق و باد این سسی رو که می‌گم درست کنید. یک پیاز کوچیک رو رنده کنید و با روغن یا کره سرخ کنید. تیکه‌های خالی شده کدو رو هم بریزید روی پیاز و تا سرخ شد، یک قاشق رب اضافه کنید، سریع دو لیوان آب بریزید روش. یک قاشق شکر، یک ذره نمک، فلفل سیاه، اگه سرکه دارید یک قاشق سرکه، اگر ندارید آبلیمو و یک ذره هم زعفرون و جعفری تازه یا شوید بریزید تو سس. یک کمی هم بزنید و تا شروع به قل زدن کرد برش دارید.
حالا اون دلمه‌های خوشگل رو بچینید تو یه ظرف گود و این سس رو هم بریزید روش. یک ربع قبل از اینکه مهمونا بخوان غذا بخورن بذارید دلمه‌ها تو ماکروویو بپزن. همین کار رو می‌تونید روی اجاق هم انجام بدید. روی ظرف در بزارید و ۲۰ دقیقه با حرارت ملایم دلمه‌ها رو بپزید. چون گوشت پخته‌ است، همینکه کدو بخارپز شه و طعم سس بگیره کافیه.
غذای خوشگل و خوشمزه شما حاضر شده. روی هر دلمه می‌تونید یک برگ جعفری هم بذارید که دیگه یعنی سنگ تموم آشپزی هستید. اگه کسی بود که گفت کدو دوست نداره، دو تا تخم‌مرغ نیمرو کنید بخوره و اگر از من می‌شنوید اصلا معاشرت‌تون رو باهاش قطع کنید. درباره چشم هم واقعا خطر ترکیدن وجود داره و تمام مدتی که مهمونا گرم به‌به و چه‌چه از غذاتون هستن، حواستون جمع باشه که جعبه کمک‌های اولیه رو کجا گذاشتید.

2اگر-کدوها-تازه-هستند،-نیازی-نیست-آنها-را-پوست-بکنید

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 5 =

محصولات مرتبط در فروشگاه