Telegram support Whatsapp support
گل رز

دوستاران گل رز بدانید که….

شیوه نگهداری از گل رز:

اگه تمام طول تابستون رو مشغول نگهداری از گل های رزتون بودید، به احتمال زیاد دلتون نمیخواد که بار سیدن فصل سرما و وزیدن اولین باد های خشک زمستونی مجبور شید با گل هاتون خدا حافظی کنید. خبر خوب ما اینه که واقعا هم مجبور به این کار نیستید و اگه چند تا نکته رو در مورد مراقبت از گل هاتون رعایت کنین دیگه نباید نگران خشک شدن گلهاتون در ماه های سرد سال باشین.
قبل از هر چیز باید مطمئن شین که گیاهتون شروع به “سخت شدن” کرده. تعریف  ساده  سخت شدن اینه که دیواره های سلولی گل ضخیم میشن و خودشون رو برای خواب آماده میکنن. علامتش هم اینه که تا قبل از آغاز زمستون، باید رشد گلتون متوقف شده باشه.

فصل پاییز:

بهتره که از اول پاییز رز ها تون رو نچینید و اجازه بدید که خود گیاه به طور طبیعی غلاف دانه ها رو تشکیل بده.

غیر از این ، باید از ۶ هفته قبل از بارور کردن گل هاتون خودداری کنین. اگه این کار رو انجام بدین، دیگه خیالتون از این بابت که گلها دیگه رشد نمیکنن راحت میشه.

اما به هر حال میزان آسیبی که گلهاتون میبینن بستگی داره به این که اون سال هوا چقدر سرد شده باشه. حواستون رو جمع کنید تا از یخ زدن گلهاتون جلوگیری کنید. چون اینکه گل ها یخ بزنن و بعد دوباره گرم شن و یه بار دیگه یخ بزنن میتونه باعث مرگ اونها بشه.

 

درمورد محافظت از گلتون در برابر زمستون این نکته ها رو هم در نظر بگیرین:

*توی این فصل آب دادن به گل ها رو فراموش نکنید. البته خیلی وقتها بارون میباره و اینکار رو انجام میده، اما در روز های خشک آبیاری باغچه رو فراموش نکنید.

*از میانه پاییز دور و بر گیاه رو با خاک بپوشونید تا ریشه ها سردشون نشه.

*توی فصل سرما پای گیاه رو با یه لایه ضخیم از کود بپوشونید تا ریشه گیاه گرم بمونه و خشک نشه.

*وقتی بهار رسید و هوا شروع به گرم شدن کرد، دیگه میتونید خاک اضافی رو از دور و بر گیاه بردارید. اما همچنان حواستون به گل هاتون باشه چون تا ماه فروردین و اردیبهشت امکان سرد شدن هوا وجود داره.

گل رز

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 16 =

محصولات مرتبط در فروشگاه