Telegram support Whatsapp support

دکوراسیون مناسب براي ورودي خانه

mo2821

محيط داخل همه خانه‌ها ـ با هر ابعاد و وسعتي ـ از فضاهاي گوناگوني ـ آن هم با تعريف‌ها و كاربردهاي مختلف‌ ـ تشكيل شده است. به عنوان مثال از اتاق خواب، آشپزخانه، اتاق نشيمن، سرويس‌‌هاي بهداشتي و بالاخره ورودي خانه مي‌توان به عنوان فضاهاي مختلف مشترك در همه خانه‌ها نام برد كه هر كدام كاربردي متفاوت داشته و وجود آنها براي يك زندگي عادي ضروري است.

 

ما نيز در اينجا قصد داريم به مشخصات يك ورودي مناسب ـ به‌خصوص براي فصول سرد ـ پرداخته و با ارائه راهكارهاي مختلف، راهنمايي براي تجهيز ورودي خانه شما باشيم. پيش از اين لازم به توضيح است كه منظور از ورودي، فضاي اطراف در ورودي در داخل خانه است؛ در واقع فضايي را كه هنگام ورود به خانه پا به آن مي‌گذاريم، ورودي مي‌نامند.

 

البته فرم و ابعاد اين ورودي با توجه به نقشه و وسعت ساختمان متفاوت است؛ گاهي وسعتي به اندازه يك پاگرد يك يا 2 متري داشته و در شرايطي يك فضاي 5 الي 6متري يا حتي بيشتر به آن اختصاص مي‌يابد.

 

در بعضي از خانه‌ها نيز معمولا به دليل كمبود فضاي كافي يا حتي ضعف در سيستم نقشه‌كشي، اساسا تفكيكي با اين نام و كاربرد وجود ندارد و شما مجبور هستيد در صورت امكان، با چيدن اسباب و لوازم مربوطه ـ آن هم در صورت وجود جاي كافي براي اين منظورـ تعريفي كاربردي با همين نام (ورودي) ايجاد كنيد.

 

از همه اينها كه بگذريم، ورودي يك خانه در شرايط عادي و با وسعتي حداقل 2 تا 3 متري- مانند هر فضاي ديگر خانه ـ نيازمند لوازم و وسايل مربوط به آن محيط است تا نياز افراد در آن مكان نيز برآورده شود.

 

البته در بعضي شرايط مجبور خواهيم بود كه اين نيازها را اولويت‌بندي كرده و كاربردي‌ترين لوازم را براي اين محيط انتخاب كنيم ولي به طور كلي در صورت مناسب بودن موقعيت، به لحاظ نقشه و وسعت، اين فضا به لوازم مختلفي نياز دارد كه مهم‌ترين آنها عبارتند از جاكفشي، رخت‌آويز، آينه و پادري كه به هر يك از آنها خواهيم پرداخت:

 

جاي پاركي براي كفش‌ها

 

يكي از مهم‌ترين لوازم موردنياز در محيط ورودي، جاكفشي است. كفش‌ها اولين پوششي هستند كه هنگام ورود به خانه از بدن جدا مي‌شوند؛ در نتيجه بايد در همان محيط ورودي، جايي براي قرار دادن آنها ـ تا استفاده مجدد ـ وجود داشته باشد.

 

اين روزها جاكفشي‌هاي متعددي در مدل‌ها، رنگ‌ها و همچنين جنس‌هاي مختلف توليد مي‌شوند كه شما مي‌توانيد با توجه به شرايط محيط ورودي خانه‌تان، مناسب‌ترين آنها را انتخاب كنيد.

 

البته هنگام خريد جاكفشي ـ علاوه بر متناسب بودن مدل، رنگ و ابعاد آن براي فضا ـ به موارد زير نيز توجه كنيد:

 

1 ـ با توجه به اينكه كفش‌هاي زمستاني بيشتر به صورت چكمه‌هاي بلند و كوتاه بوده و ارتفاع آنها از كفش‌هاي معمولي بيشتر است، اگر مي‌خواهيد جاكفشي‌اي براي ورودي خانه‌تان تهيه كنيد، حداقل ابعاد استاندارد چكمه‌هاي ساق كوتاه اهالي خانه را نيز در نظر بگيريد.

 

2 ـ داشتن در، يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي جاكفشي است؛ به اين ترتيب، نه تنها ظاهر فضاي ورودي و حتي محيط مجاور آن با قرار دادن كفش‌هاي جورواجور و احتمالا گلي و خاكي درجاكفشي بدون در، نازيبا نمي‌شود بلكه بوي بد ناشي از كفش‌ها نيز در فضا پراكنده نخواهد شد؛ در ضمن كفش‌هاي آلوده در دسترس بچه‌هاي كوچك خانواده قرار نمي‌گيرد.

 

نكته: در بعضي ساختمان‌ها ـ به‌‌خصوص آپارتمان‌هاي كوچك امروزي ـ به جاي آنكه بخشي از فضاي داخل خانه و در واقع ورودي را به قراردادن جاكفشي اختصاص دهند، محل قرار دادن كفش‌ها را به پشت در هر واحد و در بيرون خانه انتقال مي‌دهند در‌حالي‌كه همان‌طور كه مي‌دانيد، فضاي بيرون از در هريك از واحدهاي يك آپارتمان، محيطي مشترك بين ساكنان ساختمان محسوب شده و قرار دادن كفش‌ها بدون جايگاهي مشخص در بيرون در، كاري ناشايست و به دور از فرهنگ آپارتمان‌نشيني است.

 

از طرف ديگر، انتخاب جاكفشي‌هايي با مدل‌ها، رنگ‌ها و فرم‌هاي مختلف براي هر واحد نيز به لحاظ زيبايي و نظم محيط آپارتمان غيرقابل قبول است؛ در نتيجه بايد براي هر واحد به صورت تكي يا براي 2 واحد همجوار به صورت مشترك، جاكفشي‌هايي متناسب با محيط، با يك مدل و رنگ براي كل طبقه‌‌هاي ساختمان تهيه شود.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 4 =

محصولات مرتبط در فروشگاه