Telegram support Whatsapp support

رودوکراسیت چیست؟

کربنات منیزیم. رودوکراسیت یک کانی است که از خانواده کلسیت می باشد. نام این سنگ از کلمه یونانی رودون (rhodon) مشتق شده و به معنای صورتی است.

این سنگ نیمه شفاف بوده و دارای بلورهای لوزی شکل با درخشندگی کم می باشد. برخی اوقات نیز در این سنگ رگه هایی پیچشی و نامنظم یافت می شود. رنگ رودوکراسیت صورتی روشن، صورتی مات و پرتغالی روشن است. البته تغییرات شیمیایی که در این سنگ ایجاد می شود، می تواند رنگ رودوکراسیت را به سیاه یا قهوه ای سیر نیز تبدیل کند.

سختی سنگ رودوکراسیت حدودا ۴ بوده و چگالی آن ۴/۳ و ۷/۳ گرم و ضریب شکست آن ۶۰/۱ و ۸۲/۱ می باشد. رودوکراسیت دارای تقسیمات لوزی شکل بسیار عالی است. این سنگ به وفور در ایالات متحده، آرژانتین، مکزیک، نامبیا، اسپانیا، رومانی و شوروی سابق قابل یافت است.

با وجود اینکه این سنگ از سختی کمی برخوردار است، ولی به دلیل رنگ زیبا و منحصر به فرد خود، در صنعت جواهر سازی و زیور آلات استفاده می شود.

رنگ این سنگ بسیار شبیه به رودونیت است اما تنها تفاوتشان در نوشتار آنها نیست. بلکه در ساختار نیز تفاوت هایی دارند. در واقع درون رودوکراسیت به صورت واضحی آثاری از اسید هیدروکروریک را می توان دید. همچنین سختی این سنگ کمتر از رودونیت است.

استفاده آن در گردنبند بیشترین کاربرد را دارد. البته سختی کم این سنگ سبب می شود که پولیش دادن آن با مشکل مواجه شود. همچنین ، نمونه آزمایشگاهی سنگ رودوکراسیت وجود ندارد.

 

 

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 9 =

محصولات مرتبط در فروشگاه