Telegram support Whatsapp support

روش استفاده از دستگاه تامبلر – قسمت اول

روش استفاده از دستگاه تامبلر – قسمت اول

 

.راحت ترین و ارزانترین شکل صیقل دادن سنگ های قیمتی .استفاده از دستگاه تامبلر است. به تنها چیزی که .در این روش نیاز دارید، یک عدد دستگاه تامبلر .و سنگ های تراش نخورده ای است که تصمیم به .پولیش دادن آن دارید. قبل از اینکه اقدام به .خرید دستگاه تامبلر بکنید، توجه شما را به چند .نکته جلب می نماییم.

۷۲۷px-tumbled_agate_and_jasper

اندازه سنگ قیمتی.

 

برای کار با دستگاه تامبلر ابتدا نیاز است .که سنگ ها در اندازه های گوناگون را درون مخزن .گردان بیاندازید. بزرگترین گوهر در این دستگاه نباید بیش .از نصف قطر مخزن اندازه داشته و کوچکترین آن نیز .باید یک دهم اندازه بزرگترین سنگ باشد. نباید چند .سنگ در اندازه نسبتا بزرگ درون مخزن گردان بیاندازید و .انتظار داشته باشید که سنگ های صیقل شده عالی تحویل .بگیرید.

 

یافتن سنگ هایی به شکل های .مختلف کار دشواری نمی تواند باشد. اگر تمامی اندازه .هایی را که در نظرتان هست را نمی توانید به .راحتی به دست بیاورید، می توانید از چکش برای .خرد کردن سنگ ها استفاده نمایید. اگر قصد دارید .از سنگ هایی در اندازه بسیار بزرگ استفاده نمایید حتما .در نظر داشته باشید که خرده سنگ هایی را نیز .تهیه کنید تا با گوهرهای بزرگ، داخل مخزن تامبلر .بیاندازید.

 

 

اندازه دستگاه تامبلر

 

.دانستن این موضوع که چه گوهری را می خواهید در .چه ابعادی صیقل دهید، به شما کمک بسیاری می .کند تا اندازه دستگاه تامبلری که قصد خرید آن را .دارید، به دست بیاورید. بزرگترین سنگی که می .توانید درون مخزن گردان دستگاه تامبلر قرار دهید، نمی .تواند بیش از نصف قطر مخزن باشد.

 

. بنابراین ارزانترین مدل دستگاه تامبلر مخزنی به قطر حدودی .۱۰ سانتی متر است که در این صورت بزرگترین سنگی .می توانید در آن بیاندازید نباید بیش از ۵ سانتی .متر باشد. پس دستگاهی با دو برابر گنجایش یعنی .قطری در حدود ۲۰ سانتی متر نه تنها گران تر .می شود بلکه شما نیاز به دو برابر مواد پر .کننده منافذ بین سنگ ها پیدا خواهید کرد.

.

البته لازم به ذکر است که افرادی که تصمیم .دارند این دستگاه را در کارگاه و به صورت جدی .مورد استفاده قرار دهند، این دستگاه با دو برابر .گنجایش بیشتر مقرون به صرفه است. اما برای فعالیت .های نیمه وقت بهتر است که از خرید این نوع .تامبلر اجتناب کنید.

 

حتما توجه کنید که .هر چند وقت یک بار می خواهید از دستگاه تامبلر .خود استفاده نمایید. به عنوان مثال، اگر تصمیم .دارید دو جین (۲۴ عدد) عقیق ریز را .صیقل دهید، نیازی به استفاده از دستگاه تامبلر بزرگ .ندارید که تمامی آنها را به یک باره درون مخزن .گردان بیاندازید. درمورد دستگاه هایی با مخزن کوچکتر، .بهتر است که فرآیند پولیش کردن را دو یا سه .بار انجام دهید. به ویژه اگر دستگاه شما زیاد .پر استفاده نبوده و غالبا بیکار در جایی است، .تهیه دستگاه تامبلر بزرگ، هدر دادن پول است..

 

منبع مقاله:

 

سایت gemsociety .

برای مشاهده کانال سنگ شناسی اینجا را کلیک کنید.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (2 امتیاز, میانگین: 3٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 14 =

محصولات مرتبط در فروشگاه