Telegram support Whatsapp support

روش های موثردر مذاکره

روش های موثردر مذاکره

 

پیتر دراکر اندیشمند و صاحبنظر بزرگ آمریکایی در عرصه مدیریت اعتقاد دارد که  هنر متقاعد کردن راز موفقیت انسانها و یا شرکتهای تجاری موفق است. قصد داریم ۱۰ روش موثری که او برای تکنیک های مذاکره ارائه داده است را معرفی کنیم.

۱-   هیچگاه اولین پیشنهاد را شما ندهید
اولین روش این است که تا آنجا که می توانید، در هر موقعیت مذاکره ای که قرار دارید ، اولین پیشنهاد را شما ندهید. و منتظر بمانید اگر طرف مقابل  شما با یک پیشنهاد بزرگ جلو آمد، نشان می دهد که ممکن است معامله ای  انجام نشود و  از مذاکره خارج شوند، چون سنگ بزرگ همیشه نشانه نزدن است. با رعایت این نکته می توانید از قصد و نیت طرفتان مطلع شوید.

۲-  همیشه دو خریدار را در کنار هم قرار دهید
در مرحله بعد کاری که به شما خیلی قدرت عمل می دهد این است که همیشه برای یک جنس مشخص دو خریدار را کنار هم قرار دهید. چه در کار باشد و چه در تجارت، اینکه دو نفر خواستار شما باشند همیشه باعث افزایش قدرت شما می شود.

۳-  همیشه قیمت بالاتری بدهید
یکی دیگر از تکنیک های مذاکره موثر این است که میشه قیمتی بالاتر از قیمت واقعی خودتان اعلام کنید، اما دقت داشته باشید که آنقدر بالا نباشد  که کسی حتی برای نگاه کردن هم جلو نیاید چون با اینکار فقط یک طمعکار جلوه خواهید کرد.

۴-  هیچگاه خود را مشتاق نشان ندهید
در هر مذاکره ای سعی کنید هر چقدر هم که به نظرتان معامله عالی باشد و کلی با آن سود کرده باشید و بسیار خوشحال باشید، هیچوقت چهره خود را شاد و مشتاق به طرف مقابل نشان ندهید. چون با اینکار درونتان را به آنها نشان خواهید داد و این اصلاً خوب نیست. همیشه خود را خونسرد و آرام نشان دهید تاموفق باشید.

۵-  همیشه برای ترک مذاکره آماده باشید
در زمان مداکره به این نکته توجه کنید که اصلاً مهم نیست که چقدر دوست دارید آن معامله انجام شود، باید همیشه خود را برای سر نگرفتن معامله هم آماده نشان دهید. ممکن است این سخت ترین کار در طی یک مذاکره باشد، اما گاهی بسیار به نفع شما خواهد بود. اگر می بینید که مذاکره ای درست نیست و به نفع شما نمی باشد و ممکن است سرتان کلاه گذاشته شود، می توانید سریعاً مذاکره را ترک کنید.

۶-  فکر کنید که طرف معامله به شما نیاز دارد
یکی از سخت ترین قسمت های معامله این است که شما فکر کنید طرف شدیداً به شما نیاز دارد. اگر اینطور فکر نکنید، اعتماد به نفستان پایین خواهد آمد. همیشه در ذهنتان مجسم کنید که طرف معامله عمیقاً خواستار کالای شماست و به بودن شما نیاز دارد .

۷-  یاد بگیرید که ساکت بمانید
یکی دیگر از تکنیک های موثر این است که گاهی اوقات وقتی پیشنهادی به شما ارائه می شود مهم است که جوابی نداده و چیزی نگویید. برای ۳۰ دقیقه، ۹۰ دقیقه، یک ساعت، برای هر چقدر که شده دهانتان را باز نکنید و در مقابل چیزی نگوییدو سکوت کنید .

سعی نمایید سکوتی ناراحت کننده ایجاد کنید و طرف مقابل برای شکستن این سکوت جزئیات بیشتری بیان خواهد کرد. شما ساکت بمانید، کناره گیری نکنید اما فقط به آنچه که طرف مقابل بازگو می کند گوش فرا دهید.

۸-  در مورد همه چیز تحقیق کنید.
یکی دیگر از تکنیک های مذاکره موثر این استه که به موضوع مذاکره ، طرف مقابل و در کل هر آنچه که به مذاکره مرتبط است  تسلط و آگاهی کامل داشته باشید چه با دانستن در مورد گذشته طرف معامله تان باشد، چه اتفاقاتی که در جریان مذاکره می افتد یا تحقیق در مورد کالای مورد نظر باشد، همیشه بدانید که در چه مورد می خواهید صحبت کنید.

۹-  هیچگاه در وسط کار مذاکره را بر هم نزنید
یک مساله دیگر در مذاکره که بایدبه آن توجه داشته باشید  این است که در معاملات همیشه تخفیف و امتیاز دهی صورت می گیرد. مهم نیست که از چقدر می گذرید تا مذاکره را تمام کنید، اما مهم این است که مذاکره نباید بر هم بخورد. هر چند که ممکن است آخر کار اصلاً رضایت زیادی از آن مذاکره نداشته باشید.

۱۰-  همیشه مودب باشید
و در آخر اینکه مهم نیست که طرف مقابلتان با شما بد حرف می زند یا کالایتان را تحقیر می کند،  نکته مهم این است که شما هیچگاه خونسردی خود  را از دست ندهید. با بدرفتاری چیزی جز شرمندگی نصیبتان نخواهد شد.

منبع :آکادمی آموزش اصول و فنون مذاکرات منشور مدیریت ایران

جواهرات نقره با صدف مهره مار

انگشتر صدف (مهره مار) زنانه

انگشتر صدف (مهره مار) زنانه

 

 

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + پانزده =

محصولات مرتبط در فروشگاه