Telegram support Whatsapp support
انگشتر الماس
انگشتر الماس

سرقت انگشتر برلیان ۵ میلیارد تومانی در تهران

آنها آمده بودند سراغ یکی از خاص ترین جواهرفروشی های کشور. فروشگاهی که در آن علاوه بر طلا، برلیان، الماس و سنگ های بسیار گرانبهایی به چشم می خورد. اعضای یک باند سرقت مسلحانه با طراحی نقشه ای حساب شده دست به سرقت انگشتر برلیان پنج میلیاردتومانی زدند و گریختند.

انگشتر الماس
انگشتر الماس

به گزارش خبرگزاری مهر کارآگاهان ساعت ۱۹:۳۰ روز ۲۵ دی سال گذشته در جریان سرقت مسلحانه جواهرات و سنگ های قیمتی در طبقه ششم ساختمانی تجاری در منطقه میدان ونک قرار گرفتند و تحقیق در این رابطه را آغاز کردند.

در نخستین گام مالباخته تحت بازجویی قرار گرفت و به کارآگاهان گفت: «در دفترم مشغول کار بودم که دو نفر که یکی از آنها میانسال و دیگری جوان بودند، با ورود به دفتر و به بهانه خرید مشغول نگاه کردن به جواهرات و سنگ های قیمتی داخل شدند و پس از دقایقی با بیان اینکه برای خرید باید همراه یک کارشناس جواهرات بیایند محل کارم را ترک کردند.

هنوز دقایقی از خارج شدن آنها از دفتر نگذشته بود که در همان لحظه که قصد داشتم از بسته شدن در دفتر مطمئن شوم ناگهان دو نفر ملبس به لباس نظامی و در حالی که
هر دو نفر آنها سلاح کمری و دیگر تجهیزات نظامی از قبیل بی سیم، شوکر برقی و اسپری اشک آور به همراه خود داشتند و نقاب به صورت شان زده بودند وارد دفتر شدند و یکی از آنها سلاحش را روی پیشانی من گذاشت و با تهدید مجبورم کردند داخل یکی از اتاق ها بروم. او در آنجا به بهانه بازرسی بدنی لباس هایم را از تنم درآورد و با معرفی خود به عنوان مامور مرا مجبور کرد در داخل اتاق بمانم و سپس دونفری شروع به بازرسی دفتر کردند.

پس از چند دقیقه و با قطع شدن صدا، به آرامی از داخل اتاق خارج و متوجه شدم کیف سامسونتم که حاوی مقداری جواهرات به ویژه یک انگشتر برلیان به ارزش تقریبی پنج میلیارد تومان بود به سرقت رفته است.» کارآگاهان بعد از اطلاع از جزییات سرقت به بررسی این فرضیه پرداختند که به احتمال زیاد، دو مراجعه کننده اول که به بهانه خرید جواهرات وارد دفتر شده، از اعضای گروه سارقان مسلح بودند و در زمان خروج از محل ضمن باز گذاشتن در برقی دفتر زمینه ورود دیگر همدستان خود را فراهم کرده اند. کارآگاهان سپس به بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته داخل دفتر و همچنین ساختمان پرداختند و موفق به شناسایی دو خریدارشدند و فهمیدند یکی از آنها به نام «سعید.م» (۲۳ساله) از مجرمان سابقه دار است که پیش از این به اتهام ارتکاب جرایم اینترنتی دستگیر شده بود. با شناسایی مخفیگاه سعید در میدان هروی او را دستگیر کردند.

سعید که در مراحل اولیه تحقیقات منکر هرگونه نقش و مشارکت در سرقت مسلحانه چندمیلیاردتومانی بود با ادامه یافتن تحقیقات به ناچار لب به اعتراف گشود و در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: «حدود دو ماه پیش در یکی از هتل های تهران، به صورت کاملااتفاقی با مردی ۴۸ساله به نام اکبر آشنا شدم و با هم دوست شدیم و اکثر اوقات را با یکدیگر سپری می کردیم تا اینکه یک روز اکبر با پیشنهاد انجام یک سرقت مسلحانه گفت از طریق دو نفر از دوستانش موفق به شناسایی دفتر تجاری محل خرید و فروش جواهرات و سنگ های گران قیمت در محدوده میدان ونک شده است و حتی اگر یکی از جواهرات آنجا را بدزدیم، می توانیم آن را به قیمت بسیار خوبی بفروشیم. پس از گذشت مدت کوتاهی من قبول کردم تا همراه اکبر و دوستانش که تا پیش از آن، آنها را نمی شناختم این سرقت را انجام بدهم.»

سارقان

کارآگاهان با توجه به اطلاعات به دست آمده از سعید موفق به شناسایی مخفیگاه اکبر در خیابان کرمان شدند و در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند متهم پس از سرقت از این محل متواری شده و آخرین بار نیز با یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مشکی رنگ در محل مشاهده شده است. کارآگاهان با انجام تحقیقات میدانی، موفق به شناسایی دقیق خودرو شدند و ضمن انجام هماهنگی های لازم با مقام قضایی، دستور توقیف خودرو به همراه دستگیری سرنشینان آن در اختیار تمامی مراکز انتظامی و پلیس آگاهی سطح کشور قرار گرفت.

کارآگاهان در اقدامی دیگر به صورت همزمان برای شناسایی سایر متهمان دست به کار شدند. در این بین چندی از ماموران پلیس آگاهی استان قزوین حین گشت زنی خودرو اکبر را شناسایی و آن را متوقف و راننده اش را دستگیر کردند. با انتقال خودرو به پلیس آگاهی قزوین و انجام بازرسی های دقیق از داخل خودرو، انگشتر برلیان پنج میلیاردتومانی کشف و اکبر به اداره ویژه مبارزه با سرقت مسلحانه پلیس آگاهی تهران تحویل داده شد. با انتقال اکبر به تهران و در شرایطی که با توجه به دلایل و مدارک به دست آمده و همچنین اعترافات صریح سعید، او چاره ای جز بیان حقیقت نداشت در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: «چندی پیش از طریق دو نفر از دوستانم به اسامی مهدی (۵۲ساله) و اسماعیل (۳۱ساله) که به عنوان کارگر شرکت های خدماتی در محدوده ونک مشغول به کار بودند، از وجود دفتر خرید و فروش جواهرات و سنگ های گران قیمت در طبقه ششم ساختمانی تجاری اطلاع پیدا کردم.

مهدی و اسماعیل مدتی را به عنوان کارگر خدماتی در دفتر محل ارتکاب سرقت مشغول به کار بودند و به همین علت اطلاعات نسبتا دقیقی از ساعت کاری و دیگر اطلاعات مورد نیاز برای سرقت در اختیار داشتند.» در ادامه تحقیقات و در شرایطی که متهم تلاش داشت تا این گونه وانمود کند که اسلحه و دیگر تجهیزات نظامی استفاده شده در سرقت همگی تقلبی است، به ناچار به واقعی بودن تمامی این تجهیزات اعتراف کرد و توضیح داد: «پس از تصمیم گیری قطعی برای انجام این دزدی از طریق یکی از دوستان خود در غرب کشور اقدام به تهیه و خرید دو قبضه اسلحه کمری، اسپری اشک آور، شوکر برقی و بی سیم کردم و تجهیزات خریداری شده را به تهران انتقال دادم.

پس از این مرحله قرار شد طبق همان برنامه قبلی به همراه سعید، به عنوان خریدار جواهرات وارد دفتر موردنظر شویم و در زمان خروج در برقی را با ترفندی باز نگه داریم تا مهدی و اسماعیل نیز پس از خارج شدن ما از دفتر، وارد آنجا شوند و با تهدید سلاح اقدام به سرقت کنند.» با توجه به اعترافات اکبر درخصوص نحوه شناسایی محل سرقت، چگونگی تهیه سلاح و انجام سرقت، کارآگاهان با بهره گیری از اطلاعات به دست آمده از اعترافات اکبر موفق به شناسایی مخفیگاه دو عضو دیگر گروه در میدان فردوسی و خیابان فداییان اسلام شدند و در ادامه اقدامات خود مهدی را در روز ۱۹ فروردین و اسماعیل را نیز پنج روز قبل دستگیر کردند.

با بازداشت مهدی و اسماعیل، آنها نیز ضمن اعتراف صریح به مشارکت خود در سرقت مسلحانه، به ناچار محل نگهداری دو قبضه اسلحه کمری و دیگر تجهیزات نظامی غیرمجاز استفاده شده در سرقت را نیز به کارآگاهان نشان دادند و دو قبضه اسلحه کمری به همراه اسپری اشک آور، شوکر برقی و یک دستگاه بی سیم از متهمان کشف و توقیف شد. سرهنگ عباسعلی محمدیان، رییس پلیس آگاهی تهران، با تایید این خبر گفت: «با کشف تمامی جواهرات سرقت شده و اعتراف صریح متهمان به ارتکاب سرقت مسلحانه، آنها با صدور قرار بازداشت قانونی و به دستور بازپرس پرونده، برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.»

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

محصولات مرتبط در فروشگاه