Telegram support Whatsapp support
کشف سنگ فضایی در معدن سوئد

سنگی فضایی در معدن سوئد کشف شده

یک تکه سنگ فضایی که تا قبل از این هرگز دیده نشده در یک معدن سنگ آهک در سوئد کشف شده است که قدمتی معادل ۴۷۰ میلیون سال دارد .

دانشمندان یک شهاب سنگ فضایی باستانی در یک معدن سوئد کشف کرده اند که تاکنون که پیش از این هرگز بر روی زمین یافت نشده بود و نتایج تحقیقات خود را در مجله Nature Communications در تاریخ ۱۴ ژوئن به ثبت رساندند .

در تمام تمدن ما تاکنون بیش از ۵۰ هزار شهاب سنگ جمع آوری و کشف شده است ولی هیچ کس تا به امروز چیزی مشابه این نیافته بود .

کشف سنگ فضایی در معدن سوئد

Qing-zhu Yin استاد ژئوشیمی و علوم سیاره ای در دانشگاه کالیفرنیا در بخشی از مطالب منتشر شده خود اینگونه بیان کرد: کشف نوع جدیدی از شهاب بسیار بسیار هیجان انگیز است .

تکه شهاب سنگ Ost 65 نام گذاری شد . طبق تحقیقات نشان می دهد که در یک برخورد عظیم یک سیارک با زمین در حدود ۴۷۰ میلیون سال پیش این تکه باقی مانده است . تاکنون در این معدن بیش از ۱۰۰ نوع شهاب سنگ یافت شده است . بیشتر ترکیبات سنگ بجز چند مواد معدنی هاردی، اسپینل و کرومیت تغییر کرده است . تجزیه و تحلیل کروم و ایزوتوپ اکسیژن در سنگ نشان می دهد که ترکیبات شیمیایی آن کاملا با سایر شهاب سنگ های شناخته شده متفاوت است .

منبع : الماس جنوب

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید .

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 17 =

محصولات مرتبط در فروشگاه