Telegram support Whatsapp support
سنگ گوشنیت

سنگ گوشنیت

معرفی و تاریخچه سنگ گوشنیت

گوشنیت از خانواده سنگ های معدنی بریل است که شامل سیلیکات های بریلیوم آلومینیوم می شود . بریل درطیف گسترده ای از رنگ های سبز، آبی، صورتی، طلایی، قرمز و سفید و یا بی رنگ مثل گوشنیت دیده می شود .

از دید فنی گوشنیت مدل خالص تری از بریل است، چرا که فاقد عوامل رنگ آمیزی و ناخالصی است که زمینه را برای ایجاد رنگ در گوهرها فراهم می کنند . خانواده بریل بدلیل وجود زمرد و آکوامارین مشهور است، همچنین از دیگر گوهرهای این گروه می توان از مورگانیت، هلیودور، بریل طلایی و بیکس بایت اشاره کرد .

سنگ گوشنیت

گوشنیت برای اولین بار در دهکده کوچک گوشن، واقع در بخش همپشایر در ایالت ماساچوست غربی، کشف شد . امروزه، گوشنیت و سایر مشتق های بریل در تمامی نقاط جهان یافت می گردد . قبل از معرفی الماس مصنوعی، گوشنیت معمولا به عنوان جایگزین الماس استفاده می شد . با قرار دادن فلز ورقه ای سبز یا نقره ای زیر سنگ، گوشنیت همچنین می تواند به عنوان جایگزین زمرد و سایر سنگ های رنگی باارزش استفاده گردد .

گوشنیت به دلیل شفافیت بالا همچنین برای ساخت شیشه عینک مورد استفاده قرار می گرفت . گوشنیت به عنوان منبع عالی بریلیوم شناخته می شود . این گوهر مانند تمامی بریل ها، از درجه ی سختی، دوام و مقاومت عالی برخوردار است . در برابر مواد خورنده بسیار بادوام بوده، ولی این گوهر شکننده و به فشار حساس است .

سنگ گوشنیت

تعدادی از سنگ های مختلف هستند که شباهت زیادی با گوشنیت دارند مثل کوارتز، توپاز سفید، زیرکن سفید و یاقوت کبود سفید . با این حال معمولا می توان بریل را به راحتی از طریق آزمایش اساسی از دیگر سنگ های مشابه متمایز کرد . یکی از ساده ترین روش های تعیین هویت گوشنیت آزمایش وزن مخصوص (SG) و درجه سختی است . گوشنیت به طور قابل توجهی سخت تر از کوارتز و فلدسپار، ولی نرم تر از توپاز و یاقوت کبود می باشد . بریل، توپاز و یاقوت کبود ساختار کریستالی بسیار متفاوت دارند . بریل به دلیل ساختار ۶ ضلعی کریستالی منحصر به فرد خود کاملا متمایز است .

منبع : الماس جنوب

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید .

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − چهار =

محصولات مرتبط در فروشگاه