Telegram support Whatsapp support

شاهد اجرای حکم اعدام دو مامور…

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه مشترکی با حضور نماینده قوه قضاییه، سازمان حج و وزارت خارجه در محل وزارت خارجه برای بررسی حادثه جده، گفت که در این جلسه خانواده دو نوجوان مورد تعرض تاکید کردند که تجاوز رخ نداده و بیشتر آزار و اذیت و بی‌حرمتی بوده است.

ahmad

احمد امیرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: صبح امروز جلسه ای در محل وزارت خارجه با حضور دو نماینده مجلس یعنی بنده و آقای دواتگری مدیرکل حقوق بشر قوه قضاییه و نماینده‌ای از سازمان حج و بعثه رهبری و وزارت خارجه برای بررسی حادثه جده برگزار شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: در این جلسه ابعاد این حادثه با حضور خانواده دو نوجوان مورد بررسی قرار گرفت. ما بعد از این جلسه با آنها صحبت کردیم و خانواده این دو نوجوان موضوع تجاوز را کاملا رد کردند و تاکید کردند که بیشتر آزار و اذیت و بی‌حرمتی بوده است.

این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با تاکید بر اینکه دولت عربستان باید به خاطر این اتفاق از ملت ایران عذرخواهی کند، گفت: بر اساس کنوانسیون کودک دولت عربستان باید نسبت به این اتفاق پاسخگو باشد و دو مامور را به اشد مجازات برساند. البته دولت عربستان اعلام کرده که این دو مامور را به محکمه قضایی معرفی کرده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر کشور عربستان با سفیر ایران در عربستان نیز دیداری داشته است، گفت: در این دیدار وزیر کشور عربستان با ابراز تاسف از این اتفاق،‌ آن را ناشایست، شرم‌آور، خجالت‌بار توصیف کرده و تاکید کرده که مرتکبین روانه زندان شده و جز به اعدام رضایت داده نمی‌شود.

وی افزود: همچنین وزیر کشور عربستان در این دیدار تاکید کرده که دولت ایران را در جریان محاکمه قرار می‌دهد و حتی خانواده این دو نوجوان می‌توانند شاهد اجرای حکم اعدام این دو مامور باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت که چنین اظهاراتی از سوی معاون وزیر کشور عربستان در دیدار با معاون امور بین‌الملل بعثه رهبری نیز مطرح شده است.

وی یادآور شد: این اتفاق جرقه‌ای است که باید بر اساس آن سازمان حج و زیارت در موضوع تعداد عمره‌گزاران تصمیمات جدیدی را بگیرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید مجدد بر اینکه این پرونده باید در دادگاه عربستان مورد بررسی دقیق قرار گیرد، گفت که بر همین اساس وزارت خارجه و سازمان حج برای رسیدگی به این پرونده وکلایی را انتخاب کردند تا موضوع به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد.

وی در پایان با بیان اینکه اخبار در مورد خودکشی یکی از این دو نوجوان مورد تعرض قرار گرفته درست نیست، گفت: خانواده این دو نوجوان در صحبت‌هایی که با ما داشتند خودکشی را تکذیب کردند.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

محصولات مرتبط در فروشگاه