Telegram support Whatsapp support

شش جواهر نفرین شده نابودگر

این جواهرات زیبا ولی مرگبار هستند. در اینجا مجموعه ای از جواهرات ترسناکی را می بینید که صاحبانشان را کشته یا حداقل بر اساس افسانه ها آنها را دیوانه کرده اند. از الماس امید گرفته تا سنگی که اخیرا نزدیک بود در یک مراسم Academy Awards استفاده شود، لیستی از نفرین شده ترین جواهرات جهان را در زیر می آوریم.

۱-الماس امید

این الماس یکی از به یاد ماندنی ترین جواهرات خودنما است و تقریبا تمام کسانی که قطعه ای از این جواهر را صاحب بوده اند دیوانه شده یا توسط سگ های وحشی تکه و پاره شده اند (آن طور که می گویند). شایعه است که سنگ اصلی از یک بت هندی دزدیده شد و توسط ژان باتیست تاورنیه کشف شد. بعدها مشخص شد که تاورنیه توسط سگ ها خورده است (البته این یک داستان است!). در اینجا به داستان هایی از افرادی که صاحب این جواهر بوده و بلاهایی که سرشان آمده است اشاره می کنیم: ماری آنتوانت و لویی شانزدهم (گردن زده شدند)، پرنسس لامبال (توسط جمعیت انبوه کتک خورده و کشته شد)، ژاک طوقدار (خودکشی کرد)، سوربایا (توسط عاشق سلطنتیش که این سنگ را به او هدیه داده بود خنجر خورد) و سیمون مونتارایدز (در یک سانحه کالسکه با کل خانواده اش کشته شدند).

و در نهایت داستان خانم اِوِلین مک لین که الماس امید را در سال ۱۹۱۱ از کارتیه خرید. با ادعایی که او می توانست هر گونه طلسم را باطل کند، مهمانی های سخاوتمندانه ای با نام «یافتن امید» راه می انداخت که در آن الماس را در جایی از عمارت خود مخفی می کرد و از مهمانان دعوت می کرد به دنبال آن بگردند. متاسفانه این الماس انتقام خود را از خانواده گرفت. در پایان پسر مک لین در یک تصادف رانندگی کشته شد، دخترش با اوردوز مرد و شوهرش او را به خاطر زن دیگری رها و در نهایت در آسایشگاهی مرد.

۲-الماس اورلوف مشکی

الماس بسیار باشکوهی است اما جرات نمی کنیم بدون دستکش به آن دست بزنیم! این الماس که به آن چشم براهما نیز گفته می شود از یکی از چشم های مجسمه ای از خدایان هندی به نام براهما در پوندی چری به سرقت رفته بود. این امر می تواند نشان دهنده نفرین و خودکشی های صاحبان این الماس نفرین شده باشد.

جی.دبلیو پاریس (که این الماس را در سال ۱۹۳۲ به ایالات متحده آورد) از یک آسمان خراش در نیویورک خودکشی کرد. صاحبان بعدی آن دو پرنسس روسی به نام های نادیا ویگین-اورلوف و لئونیا گالیستین باریاتینسکی که هر دو با پریدن از ساختمانهایی در رم خودکشی کردند (به فاصله چند ماه از هم). از آن زمان به بعد این الماس توسط جواهرسازی که اظهار داشت تکه تکه کردن الماس طلسم آن را می شکند، به سه قطعه تقسیم شد. و شاید هم کارساز بود، چرا که از ان زمان تا کنون خبر بدی از این الماس نشنیده ایم به جز زمانی که فلیسیتی هافمن بازیگر در سال ۲۰۰۶ تصمیم گرفت این گردنبند را برای مراسم Academy Awards استفاده کند اما به دلایل مرموزی منصرف شد.

۳-الماس کوه نور

این الماس تقریبا ۱۸۶ قیراطی در برج لندن به عنوان بخش عظیمی از جواهرات تاج سلطنتی در معرض نمایش قرار دارد. این الماس در سال ۱۸۵۰ از هند آورده شد و به خاندان سلطنتی انگلیس اهدا شد. امروزه این الماس در تاج ملکه الیزابت قرار گرفته است. خوشبختانه برای این زنان خاندان سلطنتی خطری ندارد و تنها برای مردانی که آن را بر سر می کنند خطرناک است. هر مردی که این سنگ را بر سر گذاشته، تاج و تخت خود را از دست داده است. شاید به همین دلیل باشد که تاکنون هیج مردی آن را به سر نگذاشته است تا زمانی که الکساندرا آن را بر گذاشت.

۴-زندگی واقعی (انگشتری برای سلطه بر همه)

جی آر آر تالکین از این حلقه الهام گرفت تا حلقه ای در مرکز جهان را بیافریند. انگشتر روم باستان در بر گیرنده این کتیبه است (به لاتین): سنیشیانوس در پناه خدا باد.این کتیبه آن را به یک لوح رومی قدیمی کتیبه شده با طلسمی برای شخصیکه آن را دزدیده مربوط می کند. پس آن را ندزدید.

۵-یاقوت بنفش دهلی

این جواهر ۳۰ سال پیش توسط پیتر تاندی، متصدی موزه تاریخ طبیعی لندن کشف شد. این جواهر که در داخل قفسه های سنگ های معدنی موزه قرار داشت، احتمالا در جعبه های متعددی مهر و موم شده بود، با طلسم های متعددی احاطه شده و هشداری هم همراه آن بود:

هر کسی که این بسته را باز کند، اول این هشدار را می خواند و سپس می تواند هر چه خواست با این جواهر بکند. توصیه می کنم آن را به درون دریا بیندازد.

بسیاری بر این معتقدند که این سنگ قیمتی (که در حقیقت یاقوت نیست) بخشی از یک گنج غارت شده از معبد ایندرا در کانپور در جریان شورش خونین هند در ۱۸۵۷ بود. کوارتز نفرین شده توسط سرهنگ سواره نظام بنگال دبلیو. فریس که بعدها مانند پسرش ورشکست شد (پس از اینکه سنگ را به ارث برد) به انگلستان آورده شد.

بعدها این سنگ توسط نویسنده ادوارد هرون آلن خریداری شد که ادعا کرد این سنگ هیچ چیز به جز بدشانسی برایش نداشته است. بنابراین این سنگ را به دوستانش داد که همگی آن را پس از کوهی بدبیاری به او بازگرداندند. از جمله خواننده ای که صدای خود را از دست داد!!
سه سال پس از مرگ این نویسنده، بانکدارش آن را اهدا کرد و اجازه نداد دخترش این نویسنده تحت هیچ شرایطی به آن دست بزند.

۶-گنج لیدیایی

گنج لیدیایی مجموعه ای از طلا و جواهر استادانه درست شده، ظروف، گلدان و دیگر قطعات طلایی است. اما سنجاق سینه و گردنبند این گنجینه برای صاحبانشان هیچ چیز به جز بدبیاری نداشته اند. این جواهرات بخشی از گنجینه شاه کروسوس بوده و غارت آن به سال ۵۴۷ قبل از میلاد برمی گردد. اما در سال ۱۹۶۵ (زمانی که این گنجینه در دهکده ای کشف شد) دردسرهای واقعی شروع شدند. گنجینه در گور یک شاهدخت مجهول الهویه پیدا شد و تقریبا هر کس توانست آن را غارت کرد. بیش از ۱۵۰ قطعه از آن غارت شد. تقریبا تمامی غارتگران بد شانسی آورده و با بیماری و حال بد مردند.

 

منبع: http://io9.gizmodo.com

ترجمه اختصاصی جواهری بینا

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید.

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (2 امتیاز, میانگین: 3٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 20 =

محصولات مرتبط در فروشگاه