Telegram support Whatsapp support

طراحی خلاقانه جواهرات

والاس چان

مجموعه ای از خلاقیت فوق العاده , طراحی محدود و شور و اشتیاق بی نهایت به هنر

Wallace-Chan-Jewelry-6

والاس چان، هنرمند مشهور جواهرات جهان

wallace-chan

«والاس چان » طراح و جواهر ساز معروف , سال ۱۹۵۶ در شهر هنگ کنگ چشم به جهان گشود و تا ۱۸ سالگی در آنجا ماند . وی در اواسط دهه ی ۱۹۸۰ برای نخستین بار به وسیله ی تکنیک والاس کات که خودش با توجه به هنر الهام بخش مینیاتور و حکاکی خلق کرده بود , در صنعت و هنر جواهر سازی بسیار تاثیر گذار شد و در دوران جوانی به سرعت این هنر را فرا گرفت . والاس چان با ورود به یک دوره ی خلاق از حرفه ی خود با این تکنیک در پروژه های مجسمه سازی در مقیاس بزرگ که در ستایش از صومعه ها بود , فعالیت داشت . علاقه ی او به این هنر چنان بود که در بین سال های ۱۹۹۶ و ۲۰۰۰ جنبش هنر بودایی را دنبال کرد . وی یک بار دیگر شهرت خود را در سال ۲۰۰۰ میان علاقه مندان به هنر بودایی با خلق مجسمه ی استوگای کبیر برای صومعه ی فو گوانگ شان در تایوان که بنای بسیار مهمی در مذهب بودا محسوب می شود و شامل آثار فراوانی است , به دست آورد .

با افزایش شناخت سبک هنری متمایز والاس چان او مهم ترین برگ کاری خود را از این رو به آن رو کرد و در سال ۲۰۰۱ با ورود به حیطه ی زیورآلات در جواهرسازی اسم و رسم پیدا کرد و بسیار مشهور شد . امضای والاس چان زیر تجارب مختلف خود در زمینه ی تکنیک های تراش الماس , روشنایی , رنگ آمیزی , متالوژی و ارگونومی در طول دوره ی خود موجود است , همچنین او روش ساخت جواهرات تیتانیوم را در نتیجه ی سال ها تحقیق کشف کرد . این طراح در سال ۲۰۰۷ , طرح جدید جواهرات تیتانیوم را در شهر بازل سوئیس , جایی که جواهرات و ساعت های شناخته شده ی جهان در معرض نمایش گذاشته می شوند عرضه کرد و به این ترتیب برندی جدید به بخش جواهرات معرفی کرد . والاس چان طرح های خود را با ترکیب سازه های دستی عالی و روش های بنیادی از قبیل فلسفه ی شرقی , ماهیت ادبی , زبان طبیعت و قطعات تصویری یا شمایل می سازد.

۲

والاس چان که به عنوان هنرمند مشهور جواهرات جهان شناخته شده است , پنجره ی جدیدی را برای اثبات جواهرات خود در زمینه ی حکاکی و تراش سنگ جواهرات و بر اساس فلسفه ی ذن (مکتبی در مذهب بودایی ) در طول زندگی ۳۰ ساله ی خود رو به مردم گشود . مهارت هنری و سبک اختراع والاس این امکان را برای وی فراهم کرد تا شهرت به دست آورد و در میان کلکسیونرها , موزه ها و گالری ها در گوشه گوشه ی جهان شناخته شود . ۵۰ شاهکار والاس چان که الهام گرفته از عشق به طبیعت , انسانیت و تغذیه با فرهنگ چینی و تکنیک های مدرن شعور شرقی است در بیست و ششمین جشن دوسالانه که در پاریس برگزار می شود , ارائه شد . هرکدام از این شاهکارها اثری هنری است که زیبایی فلسفه ی شرقی ذن را در خود خلاصه کرده و ساخت هنرهای دستی را گسترش داده است .

والاس چان می گوید : « هر قطعه جواهر داستانی در پس خود دارد که من می خواهم آن ها را بیان کنم . به عنوان استاد چینی سازنده ی جواهرات می خواستم فلسفه ی شرقی و فرهنگ چینی را در بیست و ششمین جشن دو سالانه پاریس معرفی کنم . من آثار خود را به منظور ثبت گفت و گوی با فضیلیت بین فرهنگ های مختلف می سازم »

همچنین هنر والاس چان که توسط بهترین طراحان و کلکسیونرها در سراسر جهان به عنوان هنر پوشیدنی تندیس به آن اشاره شده , برنده ی جوایز ارزنده ی طراحی بین المللی برای تکنیک های فوق العاده و گسترش صنعتگری شده است . در حال حاضر مهارت های منحصر به فرد و خلاقانه ی والاس چان تقریبا در تمام موزه ها و گالری سراسر جهان توسط بازدیدکنندگان و علاقه مندان تحسین و قدردانی می شود . دریافت دعوت نامه برای برگزاری نمایشگاه از بسیاری از مناطق مهم از قبیل پکن , مسکو , کالیفرنیا , آلمان , ایتالیا , سوئیس , سنگاپور , نیویورک , ژاپن و تایوان این هنرمند را به عنوان هنرمند نابغه در حکاکی , به ویژه در آلمان معرفی کرده است

نابغه یا افسانه

والاس چان به خاطر کلکسیون جواهراتش که هر قطعه از سنگ های زینتی نایاب و الماس طراحی شده و موضوع آن ها هنر و فلسفه ی ذن است تفسیر شده است و به درستی سزاوار کلمه نابغه است “چان” در مسیر خود به منظور نوشتن داستان های جدید درباره ی جواهرات که غیر ممکن را ممکن می کند با تعادل پیش می رود . زندگی آرام به چشمان آرام اختصاص دارد.

۱ (۲)

سنجاق سینه ی بسیار زیبای جیرجیرک که از سنگ های زینتی و جاسپر بنفش در زیر شکمش ساخته شده است ۳۰ میلیون یورو قیمت دارد . جیرجیرک نماد فلسفه ی ذن و به رنگ سبز یشمی است . این شاهکار که یکی از دست سازهای فوق العاده ی والاس چان است با استفاده به بیان انتزاعی و زیبای فلسفه ی شرقی ذن پرداخته است . این سنجاق سینه ی زیبا نشان دهنده ی یک توتم چینی است . جید امپریالیستی سبز زمردی با هادی اشعه ی حرارتی بسیار زیاد ماوراء قرمز به عنوان سنگ اصلی در تصویر اژدها در این سنجاق سینه به کار رفته است هر یک از جزئیات در این اثر که بدون هیچگونه گیره ی فلزی ساخته شده است , چشم ها را به سوی خود خیره می کند .

images

چشم های لایتناهی

مجموعه ای از جواهر فوق العاده زیباست که از دو عقرب تشکیل شده است این ست (سرویس) شامل یک گردنبند , یک انگشتر و دو سنجاق سینه است که با یاقوت الماس های زیبا و یاقوت کبود تزیین شده است . طرح این جواهرات از عشق بی نظیر به عقرب به همراه عقل و مهارت باورنکردنی در ساخت سخن می گوید .

۱ ۱۴۱۱۴۲۱۸۰۷۵۱۶

منبع: نشریه طلا و جواهر

 

گالری تصاویری از کلکسیون جواهرات والاس چان

 

جواهرات نقره لوکس زنانه

سرویس سیترین زنانه

سرویس سیترین زنانه۱

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 9 =

یک دیدگاه

  1. بسیار خلاقانه و عالی بود.
    مطلب خیلی خوبی گذاشته اید. ممنونم

محصولات مرتبط در فروشگاه