Telegram support Whatsapp support
طراحی معاصر مروارید

طراحی معاصر مروارید

طراحی معاصر مروارید در زمان گذشته و حال

تلاش برای ساخت طراحی معاصر مروارید  توسط انسان ها به قرن ها پیش بر می گردد. چینیان باستان دریافتند که چگونه می توان با قرار دادن یک شئ کوچک درون صدف، مروارید های ریز تولید کرد. در قرن هجدهم یک حامی طبیعت سوئدی به نام کارل لینائوس، همین روش چینیان را آزمایش نمود.

گردنبندی از مجموعه کارناوال، ساخت یوکو، لندن، ۲۰۱۳، طلای سفید ۱۸ عیار، الماس، مروارید های آب شیرین صورتی و نارنجی طبیعی، مروارید های طلایی آب های جنوب اندونزی و مروارید های سفید دریای جنوب استرالیا، مروارید های آبی و خاکستری تاهیتی.

 

به هر حال این میکی موتوی ژاپنی (۱۹۸۵ – ۱۹۵۴) بود که در قرن بیستم اقدام به تولید و ساخت مروارید های پرورشی غلتان از صدف آکویا کرد.

به این صورت ساخت این نوع مروارید توسط انسان آغاز شد. در دهه ۱۹۵۰ مرواریدهای پرورشی ساخت میکی موتو وارد بازار گشت و بدین صورت رویای وی در خصوص استفاده بانوان از این گوهر گرانقیمت در جواهرات تحقق یافت.

بیشتر بخوانید :

امروزه میکی موتو به سبب کنترل کیفی مناسب در خصوص مروارید های ساخت شرکتش بسیار مشهور است. هنوز نیز نماد پرچم کارخانه میکی موتو گینزا نام ناحیه ای در توکیو می باشد.

طراحان جواهرات، از نیمه دوم قرن بیستم در طراحی های خود تغییرات زیادی را اعمال کرده اند. در طی دهه های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ طراحان اروپایی سبک آوان گارد، قواعد روش سنتی گذشته را در طراحی جواهرات شکسته و اقدام به طراحی خلاقانه و ساختار شکنانه در خصوص جواهرات به ویژه استفاده از مروارید کردند. در مقابل، جواهرسازان مشهور به دنبال ایجاد ارتباط بین طراحی سنتی و مدرن بودند.

گوشواره های الماس قهوه ای و مروارید میلو، ساخت و طراحی توسط همرل، مونیخ، آلمان، ۲۰۰۱، طلای صورتی، طلای قرمز، الماس قهوه ای فنسی، مرارید میلوی دکمه ای و مروارید میلوی دراپ، مجموعه شخصی همرل.

در دهه ۱۹۸۰ دغدغه طراحان جواهر بیش از اینکه معطوف به ارزش مروارید باشند، به دنبال ایجاد طرح و سبکی نو در طراحی های خود بودند.

در پی جستجوی آنها برای استفاده جدید از مروارید در جواهرات، آنها این گوهر را با فلزات گوناگون و غالبا در شکل تخت ترکیب کردند.

حتی در طراحی های خود از فلزات بی ارزش نیز استفاده نمودند.

امروزه درجه زیبایی شناسی در خصوص جواهرات مروارید بسیار زیاد شده و گوناگونی مروارید ها بسیار مورد توجه است.

مروارید های طبیعی، پرورشی و یا مصنوعی هنوز هم نقش اصلی را در جواهرات بانوان ایفا می کند. مروارید ها نماد بانوان بوده و این گوهر درخور بسیاری از مراسم و مجالس است.

برای مشاهده جواهرات مروارید جواهری بینا اینجا کلیک کنید.

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 1٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 18 =

محصولات مرتبط در فروشگاه