Telegram support Whatsapp support
طریقه جدا کردن داپ از سنگ

طریقه جدا کردن داپ از سنگ

هنگامیکه تراش کابوشن بر روی سنگ به پایان رسید، زمان آن رسیده است تا میله داپ را از سنگ جدا نمایید . برای این کار برخی از تراش کاران، مجددا از چراغ الکلی استفاده می نمایند . اما این روش بسیار خطرناک می باشد. زیرا ممکن است سنگ بر اثر حرارت ترک بردارد و بشکند .

سنگ هایی که به حرارت واکنش نشان می دهند مانند اپال، فیروزه و … بیشتر در معرض خطر شکستگی خواهند بود . امن ترین روش برای جداسازی سنگ از داپ این است که سنگ را بر روی گرمای الکتریکی قرار داده همزمان با آب شدن موم، سنگ نیز از موم جدا می شود . روش دیگر برای جداسازی، این است که داپ را داخل آب جوش بگذارید .

شیوه دیگر جدا کردن سنگ به این ترتیب است که میله داپ را درون فریزر قرار دهید . به مرور موم شکننده شده و با یک فشار سنگ از موم جدا می شود . البته به این نکته توجه داشته باشید که برای جدا سازی میله داپ از سنگ اپال از این روش استفاده ننمایید . زیرا درون اپال مقداری آب موجود است و زمانیکه سنگ را درون فریزر قرار دهید آب داخل سنگ نیز یخ بسته و سبب می شود که سنگ بشکند .

طریقه جدا کردن داپ از سنگ

بهترین روش برای جداسازی سنگ از داپ این است که داپ را درون یک کاسه آب یخ غوطه ور کنید . پس از مدتی موم حالت شکننده پیدا کرده و سنگ از آن جدا می شود . پس از آنکه داپ را از سنگ جدا نمودید، با استفاده از چاقویی تیز اطراف سنگ را از موم پاک کنید . پارچه ای آغشته به الکل نیز می تواند در این مورد مفید باشد .

البته شایان ذکر است که روش های گفته شده برای داپ کردن سنگ های قیمتی، در مورد سنگ های با ارزش مانند جید، عقیق و … نیز کاربرد دارد ولی باید توجه داشت که امن ترین و راحت ترین روش برای داپ نمودن سنگ هایی که به حرارت واکنش نشان می دهند، مانند اپال و فیروزه، استفاده از وسایل داپ مکانیکی می باشد .

منبع : آرگو

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید .

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 8 =

محصولات مرتبط در فروشگاه