Telegram support Whatsapp support

لغو شدن کنسرت در باغ فین کاشان…

کنسرت در باغ فین کاشان لغو شد…

n00052762-b

«باغ فین» محل مناقشه است. مسئولان، مجوز برگزاری کنسرت را برای هر مکانی غیر از باغ فین صادر کرده‌اند و آن‌سو گروه موسیقی قرار دارد که می‌گوید اجرایشان تنها در این محل معنا دارد. محل قتل امیرکبیر خبرساز شده است.

باغ فین کاشان که امیرکبیر، صدراعظم ناصرالدین‌شاه، در آن به قتل رسیده، این‌بار به‌دلیل موضوعی مربوط به موسیقی مورد بحث قرار گرفته است. گروه موسیقی «راز نو» قصد داشت کنسرتی را درباره زندگی امیرکبیر در این مکان روی صحنه ببرد، اما با صادرنشدن مجوز از سوی شورای تأمین، اجرای کنسرت در این مکان امکان‌پذیر نشد.

از یک طرف مسئول گروه موسیقی از واژه «لغو» برای برگزارنشدن کنسرت استفاده می‌کند و از سوی دیگر مسئول ارشاد کاشان منکر این مسئله است. علی مشربی، سرپرست اداره ارشاد شهرستان کاشان، به «شرق» گفت: «این کنسرت لغو نشده است. گروه خواستار برپایی کنسرت در باغ فین بود و زمانی که ما نامه این پیشنهاد را به فرمانداری ارائه دادیم، آنها پاسخ داده‌اند با برگزاری کنسرت، به‌غیر از باغ فین کاشان موافقت شده. به همین دلیل مجوز برای برگزاری کنسرت آنها صادر شده است و آنها می‌توانند در هر مکان دیگری غیر از باغ فین کنسرت برگزار کنند».

او همچنین در پاسخ به این سؤال که دلیل صادرنشدن مجوز برگزاری کنسرت در باغ فین چه بوده است، اظهار بی‌اطلاعی کرد. اما درحالی مجوز برگزاری کنسرت برای «راز نو» صادر شده است که محمد فرزین‌ذوالقدر، سرپرست گروه «راز نو»، نیز معتقد است مکان دیگری نمی‌تواند محل اجرای این برنامه باشد: «گروه «راز نو» دو سال است که مجوز اجرا در «باغ فین» را گرفته است. این کنسرت درباره‌ زندگی امیرکبیر از زمان صدارت تا شهادت او است و قرار بود حوزه هنری از این اجرا حمایت کند»

.ذوالقدر گفت: «ابتدا قرار شد، این اجرا ١٧ و ١٨ اردیبهشت‌ماه سال گذشته روی صحنه برود، اما حوزه هنری خودش این اجرا را لغو و بعد این موضوع را به حوزه هنری استان اصفهان محول کرد. آنها حمایت کمی از ما کردند و نشد آن‌طور که باید، اجرا را سال گذشته روی صحنه ببریم. در نهایت، با کاشان و فرمانداری این شهرستان هماهنگی‌هایی انجام دادیم تا این اجرا برای ١٠ و ١١ اردیبهشت‌ماه امسال مجوز بگیرد. فرمانداری کاشان از ما حمایت کرد و گفت، خیلی خوب است که چنین برنامه‌ای در باغ فین برگزار شود».

ذوالقدر سپس به روند اجرانشدن کنسرت اشاره کرد: «ما با اداره‌ میراث‌فرهنگی و مسئولان باغ فین هماهنگ کرده بودیم، اما ٢٩ فروردین‌ماه امسال شورای تأمین این شهرستان جلسه‌ای تشکیل داد که برمبنای آن، اجرای ما در باغ فین لغو شد. شورای تأمین به ما گفت که اجازه‌ برگزاری کنسرت در باغ‌‌فین را نداریم و می‌توانیم کنسرت را در محل دیگری برگزار کنیم. این درحالی است که اجرای ما برای باغ فین طراحی شده است و از آنجا که زندگی امیرکبیر را دربر می‌گیرد، در چنین محلی معنا دارد».

او ادامه داد: «ما تاکنون صبر کرده‌ایم و این موضوع را رسانه‌ای نکرده‌ایم تا شاید نظر این افراد برگردد و به ما اجازه‌ اجرا در این محوطه تاریخی را بدهند، اما وقتی سایت محلی کاشان خبر لغو کنسرت ما را منتشر کرد، مسئولان گفتند که اعضای گروه شانتاژ می‌کنند و این کنسرت لغو نشده است. ما با آقای پیروز ارجمند – مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد- نیز صحبت کردیم و او را در جریان این موضوع قرار دادیم، اما او به ما گفت ازآنجاکه این لغو توسط شورای تأمین انجام شده است، کاری از دستشان برنمی‌آید».

منبع:خبرآنلاین

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 15 =

محصولات مرتبط در فروشگاه