Telegram support Whatsapp support
ماساژ درمانی با سنگ داغ

ماساژ درمانی با سنگ داغ

ماساژ درمانی با سنگ داغ چه فوایدی دارد ؟

ماساژ درمانی با سنگ داغ، نوع جدیدی از ماساژ است که عمری حدود ۲۵ سال دارد . جالب است بدانید ماری هانیگان، بانوی ساکن تاسکون ایالت آریزونا، در سال ۱۳۶۹ برای اولین بار، ماساژ با سنگ داغ را ابداع کرد .

ماساژ درمانی با سنگ داغ

ماساژ درمانی با سنگ داغ چه فوایدی دارد ؟
در واقع، در ماساژ درمانی با سنگ داغ، بیشتر حرکات ماساژ سوئدی را شاهد هستیم . اگر از طرفداران ماساژ باشید، حتما می‌دانید که در ماساژ باید قسمت‌های مشخصی از بدن فشرده شوند تا عضلات آزاد شوند؛ اما در این شیوه از ماساژ، استفاده از سنگ‌های داغ به شل شدن عضلات کمک می‌کند .

همان‌گونه که اشاره شد در ماساژ سوئدی شاهد فشار زیاد دست بر روی عضلات هستیم . این امر باعث می‌شود تا گردش خون بدن راحت‌تر انجام شود . در ماساژ با سنگ داغ نیز همان حرکات انجام می‌شود اما به جای دست از سنگ‌ های داغ کمک گرفته شده است تا حرارت به خوبی به بدن فرد منتقل شود . جالب است بدانید که حتی صورت شما نیز به ورزش نیاز دارد .

نکاتی درباره ماساژ درمانی با سنگ داغ
سنگ‌ هایی که برای این نوع از ماساژ استفاده می‌شود عموما سیاه و گرد هستند، این سنگ‌ها که از رودخانه‌ها جمع‌ آوری شده‌اند را بین ۵۰ تا ۶۵ درجه سانتیگراد حرارت می‌دهند . ابعاد سنگ‌های مورد نیاز برای ماساژ با سنگ داغ نیز متغیر است و در این نوع ماساژ درمانی سنگ‌هایی با ابعاد کوچک و بزرگ با وزن‌های مختلف کاربرد دارند .

همان‌گونه که از نام این ماساژ پیداست، داغ بودن سنگ‌ها در آن اهمیت زیادی دارد و ماساژور پس از سرد شدن‌ سنگ، آن‌ها را با سنگ داغ جدید تعویض می‌کند . ممکن است ماساژور، سنگ‌های داغ را بر روی قسمت‌ های مشخصی از بدن قرار دهد تا حرارت این سنگ‌ها مستقیما جذب بدن شود .

نواحی‌ ستون فقرات و کف دست‌ها از قسمت‌هایی است که سنگ‌های داغ را برای مدت مشخصی بر روی آن قرار می‌دهند . در فرآیند ماساژ با سنگ داغ، ممکن است گاهی اوقات از سنگ‌های سرد نیز استفاده شود . این شیوه برای التیام التهاب‌های شدید عضلانی کاربرد دارد . جالب است بدانید در این گونه ماساژ از سنگ‌ مرمر استفاده می‌شود .

چرا که این سنگ به‌خوبی سرما را در خود نگه‌ می‌دارد . از طرف دیگر، گاهی اوقات نیز ترکیبی از سنگ‌های سرد و گرم در ماساژ استفاده می‌شود؛ این کار باعث می‌شود تا فرآیند خروج مواد زائد از بدن تسریع شود .

در این تکنیک، حرارت سنگ‌های داغ باعث گشاد شدن رگ‌ها می‌شود و در نتیجه خون راحت‌تر جریان پیدا می‌کند . سپس سنگ‌ های سرد باعث انقباض رگ‌ها می‌شوند و در نتیجه خون را به داخل می‌کشند و سیستم‌ ایمنی بدن را تحریک می‌کنند .

تاثیر ماساژ با سنگ داغ بر بدن

ماساژ درمانی با سنگ داغ

ماساژ درمانی با سنگ داغ برای طرفداران ماساژ سوئدی که از فشارهای زیاد این نوع ماساژ دل خوشی ندارند توصیه می‌شود . همان‌گونه که اشاره شد، ماساژ با سنگ داغ، همانند ماساژ سوئدی عضلات را شل کرده و جریان خون را افزایش می‌دهد، بدون این که بدن شما تحت فشارهای شدید ماساژ سوئدی قرار بگیرد .

ماساژور‌های حرفه‌ای که به فوت‌وفن ماساژ با سنگ‌ داغ آشنایی کامل دارند، ماساژ کامل و موثری را با کمترین فشار بر بدن انجام می‌دهند . اما اگر ماساژور تخصص کافی به استفاده درست از سنگ‌های داغ نداشته باشد ممکن است در حین انجام ماساژ، از حرکات محکم ماساژ سوئدی کمک بگیرد .

با این حساب، می‌توان گفت ماساژورهایی که ماساژ با سنگ داغ انجام می‌دهند از تبحر بیشتری در امر ماساژ برخوردارند و در نتیجه، در بیشتر موارد دستمزد این دسته از ماساژورها گران‌تر است .

لازم به ذکر است که ماساژ با سنگ داغ نیازمند آماده‌سازی بیشتری نسبت به ماساژ سوئدی است و ماساژور باید قبل از انجام ماساژ، سنگ‌های داغ مورد نیاز خود را آماده کند .

ماساژ درمانی با سنگ داغ

منبع : سلامتی

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید .

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 1٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 16 =

محصولات مرتبط در فروشگاه