Telegram support Whatsapp support

مراحل پیشرفت در صنعت جواهرات چین

مراحل پیشرفت در صنعت جواهرات چین

مرحله اول و دوم

پس از جنگ و همزمان با انقلاب فرهنگی .از سال ۱۹۶۶ الی ۱۹۷۶، چین موقعیتی به دست .آورد تا بتواند صنعت اقتصاد خود را به روز گرداند.. این انقلاب و دگرگونی در صنعت جواهرسازی چین در .طی ۳۰ سال و در ۴ مرحله به دست آمد.:

مرحله اول دوره ترمیم (۱۹۷۶ – .۱۹۸۹): در طی انقلاب فرهنگی، در دوره ای .آشفته، کمونیسم قانونی تصویب کرد تا تمامی جواهرات و .کالاهای لوکس از بازار چین جمع آوری شود. در .۱۹۸۲، فشارها و محدودیت های سیاسی با بستن مالیات .بر صنعت جواهر سازی و اعمال نفوذ فراوان در این .صنعت، سبب شد تا صنعت جواهرسازی از صنایع چین .حذف شود.

در سال ۱۹۸۶، دولت حدود .۱۰۰ تن طلا را به منظور به کار گیری در .کارخانه های جواهرسازی، وارد بازار چین کرد. در .پی این اتفاق، صنعت جواهرسازی چین مجدد پس از .۳۰ سال استقلال خود را باز یافت.

شرکت .های جدید و قدیمی جواهرسازی خود را بازسازی نمودند، .اما فروش به شدت تحت تأثیر شرایط اقتصادی چین قرار .گرفت، زیرا درآمد شهروندان کاهش یافته بود.  آمار .نشان می دهد که در آن زمان تنها ۱۰ کارخانه .طلا سازی در چین فعالیت می کردند که در این .کارخانه ها حدود ۱۰ هزار نفر مشغول به کار بودند..

بیشتر جواهر فروشی ها کالاهای ساخته شده وارداتی .را به فروش می رساندند. همچنین مصرف کنندگان دانش .محدودی از جواهرات داشتند، بنابراین بیشتر خریدها شامل هرآنچه .که در بازار وجود داشت، می شد. محدودیت .میزان طلای در بازار سبب می شد تا موجودی و .ذخیره طلا نتواند جوابگوی تقاضای مصرف کننده چینی باشد..

۴۶۵

مرحله دوم دوران حرکت و پویایی .(۱۹۹۰ – ۲۰۰۰): صنعت جواهرسازی چین یک شکوفایی .دراماتیک را در دهه آخر قرن بیستم تجربه کرد. .در اوایل دهه ۱۹۹۰، برخی از شرکت های دولتی .جواهر سازی شکل گرفتند. با مبالغی که در زمینه .منابع انسانی و تکنولوژی سرمایه گذاری شد، این صنعت .شروع به همکاری با شرکت های خارجی و فروشگاه های .بزرگ دولتی نمود. در ابتدا برخی شرکت های صنعتی .جواهرسازی خارجی، وارد بازار چین شدند.

در .آن زمان شرکت دِ بیرز اولین مرکز ترویج و تولید .الماس خود را در شانگهای تأسیس نمود. همچنین ۴ .برند موفق و بزرگ در صنعت جواهرسازی چین با نام .های Chow Tai Fook، Chow Seng Seng، Tse .Sui Luen و Luk Fook  نیز وارد بازار چین شدند.. در اواخر دهه ۱۹۹۰، حدود ۲۰ هزار شرکت .جواهرسازی و ۳ میلیون کارگر در صنعت جواهر سازی چین .حضور داشتند.

در سال ۱۹۹۰، میزان فروش .جواهرات تقریبا به ۲ بیلیون یوآن چین بود. در .سال ۲۰۰۰، این مبلغ به ۸۹ بیلیون یوان افزایش .یافت. بیشترین رشد و پیشرفت در صنعت جواهری چین .در دهه ۱۹۹۰ به وقوع پیوست و غالب شرکت هایی .که امروزه در چین فعالیت می کنند، در آن .زمان شکل گرفتند.

از دیدگاه شرکت دِ بیرز.، مصرف کنندگان چینی احساس راحتی بیشتری در خرید الماس .می کنند. برخی از خریداران توجه زیادی به کیفیت .الماس ها می نمایند. کردوندوم با کیفیت پایین و .متوسط نیز برای مراکز تجاری چینی مهم محسوب می شود.. جواهراتی که در آنها از سنگ های قیمتی نیز .به کار رفته است، راه خود را در بازار .چین پیداکرد. اما مشتریان جواهرات اطلاعات کمی دررابطه با .سنگ های قیمتی داشتند.

در دهه ۱۹۹۰ پلاتین .پیشرفت چشمگیر در بازار چین داشت. در سال ۱۹۹۴ .این فلز گرانبها تنها یک درصد از بازار چین را .به خود اختصاص می داد. در سال ۱۹۹۸ این .میزان به ۲۳ درصد افزایش یافت به طوری که چینی .ها دومین کشور مصرف کننده پلاتین در جهان به شمار .می رفتند.

در طول دهه ۱۹۹۰ تا قرن .بیست و یکم میلادی، مراکز دولتی چین، نقش .اصلی و اساسی را در بازار جواهر فروشی چین ایفا .می کنند. برخی از فروشگاه ها پس از اینکه .مراکز دولتی تمرکز خود را بر جواهرات گذاشتند، رونق .بیشتری گرفتند. یکی از مثال های خوب و معروف .در این زمینه فروشگاه جواهری Cai Shi Kou در پکن .است.

اگرچه در طی سال های ۱۹۸۹ تا .۲۰۱۲، جواهرفروشی های چینی هر ساله بالاترین میزان خرید .و فروش را به خود اختصاص می دهند. همین .عامل سبب شده است تا آنها برند های خاص خود .را برای صنعت جواهر سازی داشته باشند. Guo Hua .یکی از شرکت های موفق در زمینه صنعت جواهرات در .چین است. اکنون پکن یکی از اصلی ترین مراکز .خرید و فروش پلاتین محسوب می شود.

 

منبع: آرگو

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

محصولات مرتبط در فروشگاه