Telegram support Whatsapp support

مراقبت از موها و کلید نگهداری روزانه و داشتن موهای بلند و زیبا

حتما تا به حال، بارها داستان راپونزل معروف را شنیده اید. دختری با موهایی بلند و سحرآمیز که هر دختری به راستی آرزوی داشتن چنین موهایی را در سر می پروراند.

 

موهایی بلند

اما آیا در دنیای واقعی هم می توان موهای بلند و زیبا داشت؟
جز در موارد بسیار اندک و استثنایی، کنترل و نگهداری از موهای بسیار بلند در دنیای واقعی، زیاد منطقی به نظر نمی رسد. ولی مسلما می توان موهایی جذاب، سالم و زیبایی داشت و نحوه صحیح این مراقبت، کلید حفظ این منحصر به فرد بودن است.
توصیه تمامی متخصصان پوست و مو و کارشناسان زیبایی این است که سعی کنید همواره از شامپویی مناسب با نوع و بافت مو و البته نرم کننده ای که تامین کننده نیاز موهای شما باشد و همچنین روغن های مفید و مغذی مو برای این منظور استفاده نمایید.
شاید در نگاه اول، توصیه های زیر کمی ساده به نظر برسند، اما همین نکات، از مهمترین و اساسی ترین موارد مراقبت روزمره از موها محسوب می شوند. با مطالعه و بکارگیری این نکات ساده و کلیدی لاپلاس، موهایی بلند و زیبا داشته باشید…

– درهر بار شستشوی موها، استفاده از شامپو، ضرورتی نخواهد داشت. چرا که شستشوی مکرر با شامپو، چربی طبیعی موها را از بین برده و موها را خشک و بی حالت خواهد کرد. در دفعات شستشو، گاهی از نرم کننده های مغذی، به تنهایی استفاده کنید.

– رژیم غذایی متعادل و  کاملا مغذی داشته باشید.

– از ماسک ها و ریلکس کننده های مفید و موثر مو بهره ببرید.

– بهره بردن از روغن های مو که برخی اوقات کمی آنها را گرم کرده اید و پوشاندن موها به مدت یک ساعت با کلاه حمام یا حوله ای گرم و سپس شستشوی آنها، ایده ای بسیار مفید و موثر برای ویتامینه کردن موها به شمار می آید.

– بعد از شستشوی موها، با حوله و به آرامی آب موها را بگیرید. موها را فشار حوله نکشید.

– موهای خیس را شانه نزنید. چرا که این موها مقاومت کمتری داشته و امکان کنده شدن و ریزش آنها وجود خواهد داشت.

– تا حد امکان اجازه دهید موها بدون سشوار و در معرض هوای آزاد و خود به خود خشک شوند. حرارت داغ سشوار، به مرور موجب خشکی و صدمه به موها خواهند شد.

 برس

– برسی را انتخاب کنید که با هر باربرس زدن، باعث کنده شدن موهای شما نشده و ترجیحا از نوع دندانه درشت آن استفاده نمایید. موها را به آرامی و ملایمت شانه زده و نکات صحیح شانه زدن را حتما رعایت نمایید.

– با کلیپس، گیره های ساده و کش های روکش دار پارچه ای، موها را با ملایمت ببندید و آنها را بیش از حد نکشید.

بسته به نوع و حجم موهای خود، از کلیپس و گیره های مناسب و به اندازه استفاده کنید. اگر موهای شما مستعد آسیب و ریزش هستند، بهتر است در این مورد توجه بیشتری داشته باشید.

– از موها در برابر آلودگی و گرد و غبار محافظت کرده و در چنین شرایطی موها را با روسری بپوشانید.

– از رنگ کردن و بخصوص بی رنگ کردن مکرر موها اجتناب کنید. گاهی به موها استراحت داده و از محصولات مراقبتی مغذی برای موها استفاده نمایید.

– شبها موها را شل ببافید و از بالش های نرم و لطیف برای محافظت موها بهره ببرید.

 و در آخر، با موهای زیبای خود مهربان باشید.

با آرزوی موهایی زیبا و سالم برای تک تک شما دوستان عزیز…

mo3886

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 2٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − یک =

محصولات مرتبط در فروشگاه