Telegram support Whatsapp support

موفقیت در زندگی

موفقیت

موفقیت در زندگی به عوامل مختلفی بستگی دارد که ما در این بخش به چهار مورد اشاره می کنیم:

۱) ایمان به موفقیت
کسی می‌تواند به موفقیت برسد که خواهان آن باشد و در وجود خود توان رسیدن به آن را بیابد و خودش را لایق رسیدن به موفقیت بداند و نسبت به تحقق آن امیدوار باشد. لازمه این امر مثبت اندیشی ست و طرد افکار منفی.
۲) تصمیم و قاطعیت
یکی از رموز موفقیت مردان بزرگ، اراده قوی و عزم راسخ آنها بوده است. کسانی که از میان موانع و مشکلات بگذرند و از تندباد حوادث به سلامتی عبور کنند به اهداف متعالی خود خواهند رسید. چه بسا افرادی که از امکانات خوبی برخوردارند ولی به دلیل سستی اراده و عدم اعتماد به نفس و عدم قاطعیت در امور، از اتخاذ تصمیم باز مانده و به رکود و شکست تن داده‌اند و چه بسا افرادی که با وجود امکانات کم و شرایط سخت، باعزمی راسخ و اعتماد به نفس به قله‌های رفیع موفقیت نایل گشته‌اند.
۳) پشتکار و استقامت
پیروزی و موفقیت از آن کسانی است که در عرصه پیکار زندگی تسلیم موانع نشده و با صبر و شکیبایی و پشتگار فراوان به راه خود ادامه داده‌اند.

۴) خودشناسی
یکی از راه‌های رسیدن به موفقیت، خودشناسی است. منظور از خودشناسی، شناسایی ذوق و استعداد و توانایی‌هاست.

“بنابراین باید دانست که یکی از دلایل شکست بعضی از جوانان، در نظر نگرفتن علاقه و ذوق شخصی است. مثلا شخصی به درس خواندن علاقه چندانی ندارد ولی به کارهای هنری یا فنی علاقه‌مند است. با این حال با اکراه و اجبار و یا متاثر شدن از دیگران به تحصیل می‌پردازد. بدیهی است در این صورت توفیق نمی‌‌یابد.”

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

محصولات مرتبط در فروشگاه