Telegram support Whatsapp support

نقره و اهمیت آن در قرون گذشته

اهمیت وارزش نقره طی قرون گذشته و حال:

از قدمت و سابقه نقره حرفها و گفته ها شنیده ایم،ولی رویکرد بازار به این فلز خاکستری وگرایش خریداران لوازم تزئینی به نقره درجای خود قابل توجه و ارزیابی میباشد.

 

ز زمانی که ویکتورهوگو ارزش نقره را برای شخصیت ژول ورن در بینوایان مطرح ساخت،سالها میگذرد وپس ازهزاران سال از کشف نقره،کماکان استقبال بسوی این فلز خاکستری فراوان است و تقاضای آن دربازار از لحاظ وزنی شاید با طلا قابل رقابت باشد.

در دوران قدیم،نقره به آسانی قابل دسترسی بوده وتقریبا درسطح زمین یافت می شده است.آثار بجای مانده از تمدن های قدیم در جواهرات،ابزارآلات مذهبی و ظروف غذا، همگی نشان دهنده استقبال به این فلز ماندگار و بادوام است.

درسال۱۷۹۲ نقره نقش کلیدی در سیستم پولی ایالات متحده داشت،زیرا کنگره ارزش پول را به نقره و ارزش مستقیم آن را با طلا معین نمود.

بدین ترتیب نقره بعنوان سکه ضرب شد وتاسال ۱۹۶۷ نیز معامله با آن رواج داشت.

با پایان قرن نوزدهم،جنبه صنعتی نقره مورد توجه قرارگرفت و امروزه نقره بعنوان یک فلز صنعتی باارزش محسوب میشود،ودرصنایع عکاسی،جواهرسازی،والکترونیک مورد مصرف است.

برای کشف نقره معادن زیادی مورد بررسی قرار گرفته اندو تولید کنندگان اولیه نقره،مکزیک،آمریکا وپرو بوده اند.

منابع ثانویه نقره،ذوب سکه ها وضایعات هستند که البته قیمت نقره دراین نوع منابع تغییراتی دارد.بسیاری از تولیدکنندگان صنعتی نقره اکنون به عنوان علاقه مندان معاملات جهانی این فلز هستند وهمچنین از آنجا که نقره بعنوان یک فلز قیمتی رده بندی شده است،درمعاملات سرمایه گذاری نیز از آن استفاده شده است.

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

محصولات مرتبط در فروشگاه