Telegram support Whatsapp support

نقش انگشتر امام کاظم(ع) چه بوده است؟

نقش انگشتری های امام کاظم (ع) به روایت بزرگان و اصحاب ایشان

133

۞ روزی بزنطی به خدمت امام رضا (ع) رسید و حضرت به او دو انگشتری نشان داد؛

یکی انگشتری امام صادق (ع) و دیگری انگشتری موسی بن جعفر (ع)،که بر روی نگین انگشتری امام کاظم (ع) نوشته شده: « حَسبِیَ الله » و بالای آن عکس هلال ماه و زیر آن نقش گل سرخی را حک کرده بودند.(کافی:6/473،بحار:48/10،وسائل:5/99)

 

۞ مرحوم مجلسی،نقش نگین یکی از انگشتری های امام کاظم (ع) را « المُلکُ للهِ وَحدَه » بر شمرده است. (بحار:ج48 ص11)

دیگر انگشتری که امام کاظم (ع) در دست می کرده اند،انگشتری امیرمؤمنان (ع) بوده است که نزد امام کاظم (ع) بوده و حضرت آنرا در دست می کرده اند.

 

۞ علی بن مهران روزی به خدمت امام کاظم (ع) شرفیاب شد. او می گوید در انگشت حضرت انگشتری فیروزه ای دیدم که نقش آن « اللهُ المَلِک » بود.

آن انگشتری توجه علی بن مهران را جلب کرد،به گونه ای که حواسش همواره به آن بود. در این حال حضرت فرمود: « چه شده که اینطور به این انگشتری نگاه می کنی؟ »

عرض کرد: شنیده ام که امیرمؤمنان (ع) دارای انگشتری فیروزه ای بودند که نقش آن نیز « اللهُ المَلِک » بوده است. پس حضرت فرمود: « آیا انگشتری امیرالمؤمنین را دیده بودی و می شناسی؟ » عرض کرد: خیر!

حضرت به او فرمود: « این همان انگشتری امیرمؤمنان است که الان نزد من است. جبرئیل این انگشتری را به پیامبر داده و پیامبر نیز آنرا به امیرمؤمنان هدیه دادند. (کافی:6/472،ثواب الاعمال:175،بحار:26/221،وسائل:5/94)

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 5٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 19 =

محصولات مرتبط در فروشگاه