Telegram support Whatsapp support

نکاتی برای مراقبت از فیروزه

 

305

فیروزه، سنگی زیبا در طیف های رنگی آبی تا سبز .

نگینی اصیل و معدنی، که چشم ها را روشنایی بخشیده، بدی ها را دور کرده و حسنات زیادی برای آن ذکر شده است.

سنگی که در عین هیبت و شکوه، مظهر خلوص و پاکی، افتادگی و تواضع و چشم امید به الطاف الهی است.

طیف رنگی فیروزه از آبی روشن شروع شده و به سبز تیره ختم می شود. هرچه رنگ آن به آبی پر رنگ نزدیک تر شود، کیفیت بالاتری داشته و هرچه رنگ آن به سبز متمایل شود از کیفیت آن کاسته می شود.

این سنگ زیبا در شرایط مختلف از صاحب خود محافظت کرده و در عین حال خود نیز به نگهداری احتیاج دارد.

اصطلاحا به فیروزه سنگ زنده می گویند.

چرا که اگر شرایط نگهداری آن درست رعایت نشود، کم کم کیفیت خود را از دست داده و اصطلاحا می میرد!

فیروزه در برابر برخی مواد شیمیایی حساس است و باید از آن ها دور بماند. مثلا چربی، اسید، عطر و ادکلن، کرم های آرایشی و … برای فیروزه مضر هستند و اگر فیروزه در مدت زمان طولانی با آن ها در تماس باشد، صدمه خواهد دید و رنگ آن عوض می شود.

نکته قابل توجه اینجاست که اگر فیروزه در اثر تماس با مواد شیمیایی صدمه ببیند و رنگ آن تغییر کند، دیگر اصلاح نشده و قابل ترمیم نیست.

ولی اگر شما هم مثل من، از علاقمندان سنگ فیروزه باشید، چه باید کرد؟

آیا می توان از این سنگ زیبا که استفاده از آن بسیار توصیه شده و احادیث زیادی درباره آن نقل شده، بهره برد؟

آری…!

فقط رعایت چند نکته ساده کافیست تا شما هم بتوانید از سنگ فیروزه  خود به خوبی نگهداری نموده و از خواص بیشمار آن بهره مند شوید.

فیروزه باید از مواد شیمیایی دور بماند. (عطر و ادکلن، کرم های آرایشی و…) برای فیروزه مضر است اگر با فیروزه تماس پیدا کرد، می بایست سنگ فیروزه را به آرامی و به خوبی با آب ولرم ببشویید.

در حالت کلی اگر از فیروزه استفاده می کنید، بهتر است برای نظافت آن و همچنین شارژ سنگ، هر روز که دستان خود را می شویید، روی نگین فیروزه خود نیز آب ریخته و دست بکشید تا اگر احتمالا مواد مضر با سطح آن برخورد کرده، به طور کامل برطرف شود.

به همین سادگی، شما هم می توانید مثل من از نگین فیروزه استفاده کنید و زیبایی آن را به جذابیت خود اضافه کرده و از بینهایت خواص مثبت آن بهره مند شوید.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =

4 دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید . من یک گردنبند فیروزه دارم که با آن به استخر رفتم و کمی رنگ آن برگشته آیا این سنگ مرده دیگه نمیتوانم از آن استفاده کنم آیا امکان ترمیم آن هست یا نه خاهش میکنم راهنماییم کنید .
    با تشکر و خسته نباشید

    • سلام دوست عزیز، متاسفانه سنگ فیروزه شما آسیب دیده است و خاصیت خود را از دست داده است و فقط می توانید از زیبایی آن استفاده نمایید.

  2. سلام 39ساله هستم.متولد اسفند هستم.بیماری ضعف عضله قلب خفیف ارثی دارم که به مرور سخت میشودوافسردگی خفیفی دارم.هفته پیش از مشهد انگشتر عقیق و فیروزه خریدم و احساس بهتری پیدا کردم .میخواستم ببینم گردنبند درمانی قوی و عالی دارید که از ان استفاده کنم
    لطفا قیمت ها رو هم اعلام کنید.در پناه امام رضا(ع)کامروا باشید.

    • سلام دوست عزیز لطفا جهت مشاوره سنگ درمانی با تلفن های مشاوره در بالای سایت (05137658500) تماس بگیرید.

محصولات مرتبط در فروشگاه