Telegram support Whatsapp support

پنج سنگ محبوب حلقه نامزدی

یک حس مرموز و دوست‌داشتنی در رابطه با ترکیب سایه‌های رنگی سنگ‌های قیمتی رنگین با سایه‌های گرم و سرد فلزات قیمتی وجود دارد که باعث می‌شود جواهرات الماس‌نشان سنتی زیبایی‌شان بچه‌گانه به نظر برسد و غالبا از سکه بیفتند.
افزایش محبوبیت حلقه‌های دارای سنگ‌های قیمتی رنگی به این معناست که طیف وسیعی از انتخاب‌های مختلف و متنوع را در اختیار خواهید داشت که سایه‌های زیبای آبی، نارنجی آتشین و سایه‌های پاستلی صورتی و ارغوانی را شامل می‌شود و شما با هر سلیقه و میزان سرمایه به راحتی می‌توانید از میان آنها انتخاب کنید.
اما پیش از اینکه از شدت خوشحالی دستپاچه شوید و خود را در دنیای رنگین‌کمانی این سنگ‌ها گم کنید بهتر است به یک نکته دقت داشته باشید. از آنجا که این نوع حلقه‌ها معمولا از دست درآورده نمی‌شود و همیشه همراه شماست پس دقت کنید که سنگی را انتخاب کنید که درجه سختی آن بالا باشد تا در برابر استفاده روزمره طاقت بیاورد.

به طور سنتی حلقه‌های دارای یاقوت سرخ و کبود محبوب‌ترین انتخاب‌ها در میان افرادی است که کمی فراتر از انتخاب‌های سنتی نگاه می‌کنند و دلیل خوبی برای این امر وجود دارد. هر دو این سنگ‌ها به خانواده سنگ‌های کوراندوم تعلق دارند که مقیاس موس یا سختی آنها ۹ است و باعث می‌شوند که آنها در مقام دوم و پس از الماس تقریبا ناشکستنی قرار بگیرند. مقیاس سختی موس معیاری است که فردریش موس «Friedrich Mohs» سنگ‌شناس مشهور در سال ۱۸۱۲ برای مواد معدنی مشخص کرده و سنگ‌ها از ۱ تا ۱۰ بسته به میزان سختی دسته‌بندی می‌شوند.

البته باید توجه داشت که این سیستم مقیاس نسبی است و با اینکه به طور فرض کوراندوم از نظر سختی یک شماره با سنگ‌های خانواده الماس تفاوت دارد در واقعیت الماس چهار تا پنج برابر سخت از کوراندوم و سنگ‌های این خانواده است. اگر یاقوت سرخ یا یاقوت کبود خیلی باب میل و سلیقه شما نیست در اینجا سنگ‌های رنگی متنوعی را به شما معرفی می‌کنیم که این روزها در دنیای جواهرات و در میان طراحان جواهرات بسیار پرطرفدار هستند و دوام و مقاومت بسیار بالایی دارند.

یاقوت

در حالی که آبی رنگ اصلی یاقوت‌هاست اما این سنگ زیبا و چشمگیر سایه‌های دیگری نظیر زرد و صورتی تا نارنجی و ارغوانی نیز دارد که این روزها برای استفاده در حلقه‌های نامزدی بسیار پرطرفدار هستند. با توجه به قیمت‌های سرسام‌آور الماس صورتی که باعث شده خرید این سنگ تنها مخصوص گروه خاصی از افراد جامعه باشد، یاقوت صورتی جایگزین مناسبی است که می‌تواند با قیمتی بسیار مقرون به صرفه در مقایسه با الماس همان کارایی و زیبایی را برای شما داشته باشد.

آکوامارین

مانند زمرد، سنگ نیمه‌قیمتی آکوامارین نیز به خانواده بریل تعلق دارد. این سنگ قیمتی با طیف رنگی که از سایه‌های بسیار روشن و تقریبا شفاف سبز آبی تا آبی اقیانوسی در مقیاس موس دارای درجه سختی ۷/۵ و ۸ است. نام این سنگ که برگرفته از واژه لاتین به معنای آب دریا است در بسیاری از مواقع بدون هیچ ترک و شکستگی و به زلالی و یکدستی آب دریا یافت می‌شود. شفاف بودن این سنگ باعث شده است که حلقه‌های مزین به آکوامارین از نظر سبک طراحی حلقه با طرح‌های الهام گرفته شده از دهه‌های گذشته و انواع مدرن به زیبایی هماهنگ شوند. جنبه دیگر این سنگ که بر طبق اساطیر سبب بروز خوشبختی می‌شود نیز محبوبیت این سنگ برای استفاده در حلقه‌های ازدواج را افزایش داده است.

تورمالین

فقط کافیست رنگ محبوب خود را انتخاب کنید و احتمال اینکه انواع تورمالین این رنگ وجود داشته باشد تقریبا صد در صد است. تورمالین به سنگ رنگین کمانی شهره است و طیف رنگی آن از تمامی سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی بالاتر و متنوع‌تر است. بر طبق اساطیر مصر باستان این سنگ‌قیمتی با رنگین کمان برخورد کرده و تمام رنگ‌های آن را به خود جذب کرده است. تورمالین در سراسر دنیا یافت می‌شود و محبوب‌ترین و منحصربفردترین آنها مربوط به سریلانکا، برزیل و آفریقا است. تورمالین‌های سبز زمردی این مناطق بسیار مشهور است و قرار دادن آنها به عنوان سنگ مرکزی در حلقه‌های نامزدی زیبایی منحصربفردی دارد. البته باید اشاره کرد که هیچ تورمالینی از نظر زیبایی به تورمالین پارئیبا نمی‌رسد. این نوع خاص از تورمالین اولین‌بار در سال ۱۹۸۷ در برزیل کشف شده است. این سنگ در انواع آبی روشن و سایه‌های سبز یافت می‌شود و از محبوب‌ترین سنگ‌های رنگی دنیای جواهرات به حساب می‌آید.

آمتیست

به جرات می‌توان گفت که آمتیست زیباترین کوارتز کریستالی است. این سنگ طیف رنگی متنوعی دارد و سایه‌های رنگی آن یاسی بسیار شفاف تا سایه‌های پررنگ‌تر بنفش را شامل می‌شود. با اینکه شفاف و روشن بودن باعث کم رنگ شدن رنگ می‌شود اما دوام و سختی نسبی این سنگ در مقیاس موس ۷ است و چقرمگی خوب این سنگ آن را به انتخابی محبوب در میان زوج‌های جوان تبدیل کرده است. این سنگ در ترکیب با طلای زرد شکوه و عظمت بی‌نظیری دارد و ترکیب آن با طلای سفید احساس عاشقانه و رمانتیکی را منتقل می‌کند.

گارنت یا لعل

گارنت با مقیاس سختی ۷ تا ۷/۵ به سختی خواهرزاده زیبایش یاقوت قرمز نیست اما قیمت مناسب و زیبایی منحصربفرد آن این سنگ را به محبوب این روزهای دنیای حلقه‌های نامزدی تبدیل کرده است. طیف رنگی این سنگ بسیار گسترده است اما محبوب‌ترین رنگ گارنت در میان زوج‌های قرمز بسیار پررنگ است که در ترکیب با طلای زرد درخشندگی بی‌نظیری دارد. حلقه‌های نامزدی با سنگ‌های گارنت حال و هوا و فضایی قدیمی دارد که شاید علت آن استفاده بسیار زیاد این سنگ در جواهرات عصر ویکتوریا باشد، اما در کنار این فضای قدیمی مدرن و امروزی بودن نیز کاملا احساس می‌شود. انواع نارنجی رنگ سنگ‌های قیمتی به «گارنت ماندارین» مشهور است. این سنگ‌ها جزو تازه واردهای دنیای جواهرات به حساب می‌آیند و نزدیک به ده سال است که به میزان بالا بر روی حلقه‌های نامزدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. معادن اصلی این نوع سنگ در نامیبیا و نیجریه قرار دارد. بر طبق شواهد تاریخی گارنت سنگ محبوب فرعون‌های مصری بوده است.

 

منبع مقاله: مد آنلاین

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید .

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 5٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

محصولات مرتبط در فروشگاه