Telegram support Whatsapp support

چشم ببر را بهتر بشناسیم

چشم ببر را بهتر بشناسیم

چشم ببر یکی از انواع پرفروش ترین سنگ های دارای پدیده است. میزان شفافیت این گوهر از درخشان تا مات متغیر می باشد. از رنگ هایی با طیف رنگی گرم  شامل قهوه ای، زرد مایل به قهوه ای و قهوه ای مایل به قرمز سنگ چشم ببر تشکیل یافته است. بارزترین مشخصه ی این سنگ پدیده ای به نام  چشم است که chatoyancy نامیده می شود.

چشم ببر را بهتر بشناسیم

پدیده چشم گربه ای در سنگ چشم ببر با همین پدیده در کریسوبریل چشم گربه متفاوت است. به عبارتی، این سنگ معمولاً ظاهر مواج و تیزی دارد. همچنین، سنگ چشم ببر را می توان به روش های متعددی برش داد، حتی صاف و البته می توان به صورت مد روز تراش کابوشن زده شود تا این پدیده را بیشتر به نمایش بگذارد.

چشم ببر را بهتر بشناسیم

تفاوت های موجود در پدیده چشم، در چشم ببر و چشم گربه به این شرح است:

در سنگ چشم ببر، بازتاب نور از ساختار فیبری خود سنگ پدیده ی چشم را ایجاد می کند، درحالیکه در چشم گربه، به دلیل وجود ناخالصی ها پدیده بوجود می آید.

چشم ببر ارزان و در سایزهای استاندارد در دسترس است. این سنگ برای تراش کابوشن (اغلب با پشت صاف)، مهره ها، لوح، گردنبندهای نقش برجسته و حکاکی شده محبوب است. ضربه پذیری خوب، سنگ چشم ببر را برای جواهرات مصرف روزانه و همچنین برای جواهرات مردانه مناسب ساخته است.

چشم ببر را بهتر بشناسیم

درحالیکه کوارتزهای چشم گربه ای کمیاب تر و گران تر بوده و شامل موارد زیر است:

  • چشم شاهین: سنگ آبی مایل به خاکستری با پدیده ی شبیه چشم ببر
  • چشم ببر راه راه: با رگه های خاکستری و آبی
  • کوارتز چشم گربه: زرد مایل به قهوه ای، سبز مایل به قهوه ای ، تا زرد مایل به سبز که پدیده ی چشم گربه ای را به درستی نشان می دهد.

از کشورهای هند، افریقای جنوبی و سریلانکا می توان به عنوان معادن مهم گوهر چشم ببر نام برد. سختی این گوهر در مقیاس موس ۷ است. این گوهر در برابر نور ثابت بوده و تغییر دمای ناگهانی باعث ایجاد شکستگی در این سنگ می شود.

منبع: سایت آرگو

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (3 امتیاز, میانگین: 2٫33 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − 2 =

محصولات مرتبط در فروشگاه