Telegram support Whatsapp support

چگونه همسایه ای خوب باشیم؟

داشتن روابط بد با همسایگان می تواند زندگی‌تان را روز به روز خسته کننده‌تر کند. اما کافی است برای ایجاد ارتباطی خوب با همسایه‌ها وقت بگذارید و ببینید در محیطی دوستانه‌تر و امن‌تر زندگی کنید.

خودتان را معرفی کنید
اگر شما جدیدترین ساکن ساختمان هستید، یا وقتی ساکنان جدیدی به نزدیکی محل سکونت شما نقل مکان کرده‌اند، خودتان را معرفی کنید. سلام و خودتان را معرفی کنید. صحبت کردن درباره نزدیک‌ترین پیتزا فروشی، یا ساعت حمل زباله در محل، و دادن یا گرفتن اطلاعاتی درباره ساختمان یا محله جدید رابطه صمیمانه‌ای را کلید می‌زند.

از سبک زندگی همسایه‌تان آگاه شوید
همسایه‌هایتان را بشناسید، چگونه امرار معاش می کنند، برنامه روزانه شان به چه شکلی است و … . گاهی اوقات می‌توانید با این اطلاعات از بروز مشکلات پیشگیری کنید. مثلا اگر همسایه‌ای دارید که شب کار است، سکوت صبحگاهی برایشان اهمیت دارد. اطلاعاتی هم راجع به نحوه زندگی خودتان به آن‌ها دهید. مثلا اگر خیلی در حیاط خانه‌تان کار می‌کنید، یا یکی از اعضای خانواده تان طبل می‌نوازد، پیشاپیش به آنان اطلاع دهید و بگویید اگر سر و صدا زیاد شد بلافاصله شما را مطلع سازند.

مراقب دیوار های مشترک باشید
اگر دریک آپارتمان زندگی می‌کنید و تراس یا هر بخش دیگری از خانه با بخشی از خانه همسایه مجاورت دارد، لوازم خانگی پر سر و صدا مثل ماشین لباسشویی، تلویزیون و اسپیکرها را در نزدیکی دیوارهای مجاور با خانه همسایه قرار ندهید. اگر در طبقه بالایی خانه کسی زندگی می‌کنید، حتما زیر لوازم پر سر و صدا کف پوش‌های نایلونی و پا دری‌های پلاستیکی قرار دهید و عایقی برای صدا ایجاد کنید.

آداب پارک کردن ماشین را تمرین کنید
وقتی ماشین‌تان را پارک کردید، مطمئن شوید راه کسی را نبسته باشید یا مجبورشان نکنید که در نبود شما اتومبیل‌شان را از محل خیلی باریکی خارج کنند. صبح‌های زود و نیمه شب‌ها با ماشین یا موتورتان گاز ندهید. اتومبیل را مقابل در خانه پارک کنید. نیمه شب‌ها از کوبیدن در خودرو و روشن کردن چراغ‌های جلوی ماشین در مقابل پنجره همسایه‌ها خودداری کنید.

همسایه ها را از مهمانی هایتان آگاه کنید
اگر می‌خواهید مهمانی برگزار کنید، اجازه دهید همسایه‌هایتان بدانند مهمانی از چه ساعتی شروع می‌شود و تا کی ادامه دارد. یک شماره تماس به آنها بدهید تا موقع زیاد شدن سر و صدا با شما تماس بگیرند. اگر با همسایه‌ها روابط نزدیکی دارید جه بهتر که آن‌ها را هم دعوت کنید. موقع مهمانی به قول و قرارهایی که با همسایه ها گذاشته‌اید عمل کنید و از مهمانان بخواهید موقع عبور از راه‌پله ملاحظه حال آن‌ها را بکنند.

زباله ها را به موقع بیرون بگذارید

زباله‌ها را تنها زمانی بیرون بگذارید که ماشین حمل زباله برای جمع‌آوری آن‌ها می‌آید. اگر زباله‌ها از کیسه بیرون ریختند، فورا آنها را به محل زندگی خودتان بیاورید و دوباره داخل کیسه قرارشان دهید. در غیر این‌صورت شما مسئول جمع شدن حشرات و جانواران در نزدیکی محل زندگی دیگران خواهید بود.

امکانات خود را با دیگران شریک شوید
اگر شما برف روب دارید، ۶۰ ثانیه وقت بگذارید و جلوی خانه آن‌ها را نیز برف‌روبی کنید. این کار باعث می‌شود آنها مجبور نشوند برای پارو کردن برف‌ها بدون برف‌روب، ۶۰ ساعت زمان بگذارند و سخت کار کنند.

با همسایه‌هایی که به نزدیک محل زندگی شما نقل مکان می‌کنند، مهربان باشید
به همسایه‌های جدید خوشامد بگویید، آنها از اینکه با یک سینی چای به استقبال‌شان بروید بسیار متشکر خواهند شد.

2همسایه-خوب-بودن-را-تمرین-کنید.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 9 =

محصولات مرتبط در فروشگاه